دی ۲۸, ۱۴۰۰ ۱۸:۴۸ Asia/Dushanbe
  • قطع همکاری نمایندگان جامعه مدنی بدخشان با گروه تفتیش حوادث خاورغ
    قطع همکاری نمایندگان جامعه مدنی بدخشان با گروه تفتیش حوادث خاورغ

نمایندگان جامعه بدخشان با ارایه چند درخواست از قطع همکاری خویش با گروه موسوم به 44 که برای تفتیش حوادث شهر خاروغ که به دستور امام علی رحمان رئیس جمهوری تاجیکستان تاسیس شده است، خبرداد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل ازسامانه تاج ویک، 6  نفر از این افراد اعلام کرده اند که به دلیل بی توجهی مقامات  قضایی اعضای این گروه مشترک به درخواست آنان برای بررسی منصفانه حوادث روزهای 25 تا 28 نوامبرسال 2021 در شهر خاروغ مرکز ولایت بدخشان که موجب کشته و زخمی شدن تعدادی ازمعترضان شد، همکاری با این گروه را قطع می کنند.

نمایندگان جامعه مدنی بدخشان برای از سرگیری همکاری با گروه تفتیشاتی 44 چند شرط مطرح کرده اند که شامل پایان دادن به فشار و تهدید علیه معترضان، برکناری رئیس اداره امنیت ملی ولایت بدخشان، بازداشت و مجازات کارمندان انتظامی و امنیتی که به سوی معترضان تیراندازی کرده اند و برکناری رئیس اداره پلیس شهر خاروغ می شود.

براساس اطلاعیه مقامات انتظامی تاجیکستان 20 کارمند نهادهای قضای و امنیتی و 6 نماینده جامعه مدنی بدخشان عضوگروه تفتیشاتی 44 هستند که می بایست حوادث روزهای 25 تا 28 نوامبرسال 2021  شهرخاروغ را منصفانه تحقیق کنند.

 

کلیدواژه