بهمن ۲۸, ۱۴۰۰ ۱۲:۱۰ Asia/Dushanbe
  • گروه

هنرمندان تاجیک نمایش فردوسی را در مشهد اجرا کردند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان،گروه تئاتری از هنرمندان تاجیکستانی به دعوت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی عصر چهارشنبه اثر "نمایش فردوسی" را در سالن تئاتر شهر مشهد اجرا کردند.

  • رییس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی دراینباره گفت: دوگروه تئاتر ۳۴ نفره از کشور تاجیکستان که میهمان ویژه چهلمین جشنواره تئاتر فجر در تهران بودند، در سفری دو روزه به مشهد سفرکردند.
  • کریم جشنی افزود: این دو گروه دو اثر نمایشی با عنوان "نمایش فردوسی" و "لعل بدخشان" را برای اجرا در تهران آماده کرده بودند که سفر آنان به مشهد بهانه ای شد تا از گروه "نمایش فردوسی" خواسته شود تئاتری در مشهد اجرا کنند.
  • رییس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی گفت: اثر "نمایش فردوسی" به موضوع زندگی حکیم ابوالقاسم فردوسی می پردازد، کارگردان این اثر "سلطان عثمان اف" و نویسنده آن "ساتیم علق زاده" است.

جشنی اضافه کرد: در اجرای "نمایش فردوسی" سفیر ایران در تاجیکستان، مشاور عالی معاونت فرهنگی – اجتماعی شهرداری مشهد، مدیر کل و معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و نماینده وزارت امور خارجه در شمال شرق کشور حضور داشتند.

 

 

کلیدواژه