شهریور ۲۸, ۱۴۰۱ ۰۸:۴۱ Asia/Dushanbe
  • درآمد 900 میلیون دلاری روسیه از صدور مجوز برای مهاجران کاری تاجیک
    درآمد 900 میلیون دلاری روسیه از صدور مجوز برای مهاجران کاری تاجیک

روسیه از صدور مجوز فعالیت برای مهاجران کاری تاجیک در سال گذشته میلادی حدود 900 میلیون دلار درآمد کسب کرده است.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از فارس،این مطلب را «سراج الدین مهر الدین» وزیر امور خارجه تاجیکستان در پاسخ به سوال یکی از رسانه‌های روسیه اعلام و تاکید کرد که همکاری دو کشور در زمینه مهاجرت در سطح خوبی قرار دارد.

  • وی افزود: در این حوزه تعامل بین ساختارهای مربوطه تاجیکستان و روسیه، رویه خوبی برای حل و فصل سریع مسائل نوظهور وجود دارد.
  • مهر الدین با تاکید گفت: شهروندان تاجیکستان به طور فزاینده‌ای علاقه‌مند به اقامت قانونی و کار در روسیه هستند و این واقعیت که فقط در سال 2021 میلادی شهروندان این کشور بیش از 700 هزار مجوز کار و فعالیت در روسیه دریافت کردند، بیانگر این مهم دانست.
  • وی افزود: سال 2021 مهاجران کاری تاجیک برای دریافت مجوز کار 48 میلیارد روبل (حدود 900 ملیون دلار) به بودجه روسیه پرداخت کرده‌اند.

مهرالدین ضمن صحبت در مورد همکاری تجاری و اقتصادی تاجیکستان و روسیه گفت که در نتیجه سال گذشته میلادی روسیه در فهرست تجارت خارجی تاجیکستان در موقعیت اول قرار دارد.

بنابر سخنان وی، در سال گذشته میلادی ارزش تجارت بین دو کشور تقریبا 1.4 میلیارد دلار (1 میلیون و 353 هزار دلار) بوده و در 8 ماهه اول سال جاری این میزان به بیش از 900 (908.1) میلیون دلار رسیده است.

 

کلیدواژه