بهمن ۲۹, ۱۳۹۸ ۱۸:۴۱ Asia/Dushanbe
  • درمان کبد چرب با مصرف چای سبز و ورزش

پزشکان معتقدند مصرف چای سبز در کنار ورزش به کاهش ۷۵ درصدی کبد چرب مرتبط با چاقی منجر می‌شود.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از خبرگزاری صدا وسیما؛ محققان علوم پزشکی در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا آمریکا اعلام کردند ترکیب عصاره چای سبز و ورزش، بیماری کبد چرب را کنترل می‌کند و به کاهش ۷۵ درصدی کبد چرب مرتبط با چاقی منجر می‌شود.

دکتر جوشوا لامبرت و همکارانش می‌گویند نتیجه این آزمایش از این نظر مهم است که شمار مبتلایان به کبد چرب مرتبط با چاقی، در حال افزایش است و بیماری‌هایی همچون کبد چرب، دیابت نوع دو و چاقی، بیش از صد میلیون نفر را تا سال ۲۰۳۰ مبتلا خواهند کرد و هنوز هم هیچ درمان قطعی برای این بیماری‌ها وجود ندارد.

در این مطالعه، موش‌های آزمایشگاهی به مدت ۱۶ هفته با ورزش و مصرف عصاره چای سبز تحت بررسی قرار گرفتند و در نهایت مشخص شد میزان ذخیره چربی کبد آن‌ها در مقایسه با گروه شاهد کاهش چشمگیری یافته است.

دکتر لامبرت می‌گوید: ما بر این باوریم که  چای سبز از شکسته شدن کربوهیدرات ها، چربی‌ها و پروتئین غذا جلوگیری می‌کند.

 کبد چرب (fatty liver) مشکلی است که با اشتباهات غذایی ایجاد می‌شود و متاسفانه شمار زیادی از مردم بتلا به آن هستند و عوارض شدیدی برای اعضای بدن ایجاد می‌کند.

اما اگر کبدی دارای ۵ تا ۱۰ درصد چربی باشد کبد چرب نامیده می‌شود.

این بیماری موقعیتی مخرب را در بدن ایجاد می‌کند و بدتر اینکه هیچ علامت هشدار دهنده‌ای در ابتلا ندارد.

اضافه وزن، مصرف الکل و مشروبات الکلی، مصرف مواد غذایی چرب، کم تحرکی، سوء تغذیه و فشار خون بالا از عوامل ایجاد کبد چرب هستند.

کلیدواژه