فروردین ۱۱, ۱۴۰۲ ۱۶:۵۹ Asia/Dushanbe
  • چین، آمریکا را تهدیدی برای امنیت جهان معرفی کرد
    چین، آمریکا را تهدیدی برای امنیت جهان معرفی کرد

وزارت دفاع چین، آمریکا را بزرگترین تهدید علیه صلح، ثبات و امنیت جهانی دانست.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، وزارت دفاع چین در بیانیه‌ای، آمریکا را بزرگترین تهدید علیه صلح، ثبات و امنیت جهانی معرفی کرد و افزود، "پکن حامی صلح و توسعه جهانی است، در حالی که آمریکا از بودجه دفاعی خود که بالاترین بودجه نظامی جهان به شمار می رود، برای جنگ افروزی و آشوب افکنی در نقاط مختلف جهان استفاده می‌کند."

تن کیفی سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، وزارت دفاع چین آماده است به منظور تقویت ارتباطات و هماهنگی‌های راهبردی، همکاری‌های خود را با ارتش روسیه گسترش دهد.

گفتنی است شی جینپینگ رئیس جمهور چین بیستم مارس سال جاری در مسکو با ولادیمیر پوتین همتای روس خود دیدار  کرد. روسای جمهور چین و روسیه در این دیدار، در خصوص همکاری های نظامی بین دو کشور توافق کردند.

تِن کیفی خاطرنشان کرد، پکن آماده است توافق‌های سران دو کشور از جمله تقویت هماهنگی و ارتباطات راهبردی دوجانبه را به طور کامل اجرایی کند.

این سخنگو افزود، دو کشور در نظر دارند علاوه بر سازماندهی تمرینات نظامی مشترک، اقدام به گشت‌زنی‌های مشترک هوایی و دریایی کنند.

تن کیفی تصریح کرد، روابط پکن و مسکو به طور فزاینده‌ای مستحکم است، ولی به منزله ائتلاف سیاسی - نظامی شبه جنگ سرد علیه بلوک یا کشور ثالث نیست.

کلیدواژه