فروردین ۲۵, ۱۴۰۲ ۱۸:۲۱ Asia/Dushanbe

مخالفان جنایات اسرائیل و حامیان ملت مظلوم فلسطین در مالزی، همزمان با روز جهانی قدس در پایتخت این کشور راهپیمایی کردند.

مسلمانان جهان از اوت 1979 و اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس به ابتکار حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، همه ساله در حمایت از فلسطین و به نشانه اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی راهپیمایی برگزار می کنند.

این پیشنهاد با اقبال جهانی روبرو شده است، به طوری که امروزه غیرمسلمانان اعم از آزادیخواهان، حق جویان و مخالفان تفکرات نژادپرستانه صهیونیسم در این روز در کنار مسلمانان جهان در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت می کنند.

راهپیمایی روز قدس امسال امروز جمعه 14 آوریل 2023 مصادف با 23 رمضان 1444 برگزار می شود. تشدید جنایات نظامیان صهیونیست از ابتدای ماه مبارک رمضان، روز قدس سال جاری را به کانون توجهات رسانه های جهان تبدیل کرده است.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان ،  مردم مالزی امروز در شهر کوالالامپور پایتخت این کشور در حمایت از آرمان های فلسطین و اعلام انزجار از جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی راهپیمایی  کردند.

اقدامات جنایتکارانه اخیر اسرائیلی ها از جمله حملات مکرر صهیونیست ها به قدس، مسجدالاقصی و همچنین غزه و کرانه باختری رود اردن در ماه رمضان امسال، واکنش کشورهای جهان به ویژه کشورهای مسلمان را به دنبال داشته است.

سلطان عبدالله بن سلطان احمد شاه حملات اخیر نیرو‌های رژیم اسرائیل به نمازگزاران در مسجدالاقصی را بسیار بی رحمانه و غیرانسانی دانست و آن را محکوم کرد.

نخست وزیر مالزی نیز  از شورای امنیت سازمان ملل  خواست رژیم صهیونیستی را در قبال جنایات ظالمانه اش علیه مسلمانان بی دفاع فلسطین پاسخگو کند.

بیشتر بخوانید :

کلیدواژه