خرداد ۰۳, ۱۴۰۲ ۱۷:۵۲ Asia/Dushanbe
  • انتقاد وزارت خارجه روسیه از اظهارات بورل
    انتقاد وزارت خارجه روسیه از اظهارات بورل

سخنگوی وزارت خارجه روسیه از اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا انتقاد و آن را لغزش فرویدی خواند.

به گزارش اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد، اظهارات «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص هجوم گروه تخریب اوکراینی به استان بلگورود روسیه لغزش فرویدی است و نشان می‌دهد که بورل شخص با لیاقت و شایسته‌ای نیست. 

 

«ماریا زاخارووا» افزود، از نظر بورل استان بلگورود روسیه و شهر بلگراد، پایتخت صربستان یک چیز است و آنگونه که با بلگراد برخورد کردند با هرچیزی که خارج از سیستم آنان بود نیز برخورد کردند.

پیش از این «ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار استان بلگورود روسیه اعلام کرد، پس از حمله روز دوشنبه گذشته یک گروه خرابکار اوکراینی به این استان، نیروهای مسلح اوکراین دیشب سه‌شنبه نیز با حمله پهپادی اهداف غیرنظامی را مورد هدف قرار دادند.

فرماندار استان بلگورود روسیه همچنین گفت، در پی حمله پهپادی یک گروه خرابکار اوکراین به استان بلگورود روسیه، چندین نفر مجروح شدند و چندین خانه و یک ساختمان اداری محلی خسارت دیدند.

 

وزارت دفاع روسیه دیروز سه‌شنبه در بیانیه‌ ای حمله یک گروه خرابکار اوکراین به استان بلگورود روسیه را محکوم کرده و نیروهای مسلح اوکراین را به انجام اقدامات تروریستی علیه غیرنظامیان به بهانه شکست رژیم کی‌یف در شهر باخموت متهم کرد. 

حمله به بلگورود، دو روز پس از آن رخ داد که روسیه اعلام کرد چند بلوک آخر باخموت در شرق اوکراین را تصرف کرده است.

کلیدواژه