خرداد ۳۱, ۱۴۰۲ ۰۸:۵۷ Asia/Dushanbe
  • بورل: اتحادیه اروپا مواد اولیه برای تولید مهمات ندارد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه مواد اولیه برای تولید مهمات ندارد و باید آنها را وارد کند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان،«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست سران این اتحادیه در بروکسل و در تائید اولین سند استراتژی امنیت اقتصادی اتحادیه اروپا گفت: برای افزایش ظرفیت تولید مهمات جنگی، فاقد مواد حیاتی هستیم که دیگر در اروپا موجود نیست و باید وارد شود.

  • مقام ارشد اتحادیه اروپا افزود: این امر استقلال استراتژیک ما را تضعیف می‌کند، خطرات اقتصادی را به همراه دارد و امنیت ما را تهدید می‌کند.
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین در رابطه با این موضوع در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: امنیت امروزه دارای ابعاد جدید و چندگانه‌ای است. امروزه جنگ را می‌توان با وسایل دیگری از جمله اقتصاد انجام داد.
  • بورل تصریح کرد، به همین دلیل است که یک بیانیه مشترک درباره امنیت اقتصادی پیشنهاد شده تا باز بودن سنتی (سیستم اقتصادی) اتحادیه اروپا با ابزارهایی که رفاه و منافع این اتحادیه را تضمین می‌کند، متعادل شود.

«اورزولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا عصر سه‌شنبه اولین سند استراتژی امنیت اقتصادی اتحادیه اروپا را در نشست سران این اتحادیه در بروکسل ارائه کرد.

فون در لاین در این نشست همچنین درباره اهداف اصلی بازنگری در بودجه بلندمدت اتحادیه اروپا از جمله لزوم حمایت مالی حداکثری از اوکراین در جنگ علیه روسیه صحبت کرد.

کلیدواژه