مرداد ۰۴, ۱۴۰۲ ۰۸:۴۶ Asia/Dushanbe
  •  تصویب قطعنامه‌ مجمع عمومی سازمان ملل در محکومیت هتک حرمت کتب مقدس

مجمع عمومی سازمان ملل روز سه‌شنبه قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن هرگونه خشونت علیه کتب مقدس و هتک حرمت آنها را به عنوان نقض قوانین بین‌المللی محکوم می‌کند.

قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در پی هتک حرمت های متعدد به قرآن کریم در کشورهای سوئد و دانمارک و خشم و واکنش دولت ها و ملت های مسلمان جهان نسبت به این اهانت ها به تصویب رسید.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، قطعنامه تصویب شده از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به شدت تمامی اعمال خشونت آمیز علیه افراد بر اساس مذهب یا اعتقادات آنها و همچنین هرگونه اقدام علیه نمادهای مذهبی، کتب مقدس، منازل، مشاغل، املاک، مدارس، مراکز فرهنگی یا عبادتگاه ها و همچنین هرگونه حمله به اماکن مذهبی، عبادتگاه ها و زیارتگاه های مذهبی را محکوم و اینگونه اقدامات را نقض قوانین بین المللی اعلام کرد.

 شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز( 12 ژوئیه - 21 تیر) با تصویب قطعنامه پیشنهادی کشورهای اسلامی به رغم مخالفت کشورهای غربی اهانت به قرآن  را محکوم و خواستار بررسی این موضوع و گزارش دهی کمیسر عالی حقوق بشر شد.

در پی اهانت به قرآن کریم در کشورهای سوئد و دانمارک، همچنین قرار است نشست اضطراری مجازی وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی، دوشنبه آتی برگزار شود.

 

کلیدواژه