مرداد ۰۹, ۱۴۰۲ ۱۵:۰۷ Asia/Dushanbe
  • محکومیت حضور آمریکایی ها در سوریه از سوی عشایر و نخبگان استان حلب
    محکومیت حضور آمریکایی ها در سوریه از سوی عشایر و نخبگان استان حلب

عشایر و نخبگان ملی در استان حلب سوریه اشغالگری آمریکایی ها و اقدامات نیروهای تروریستی تحت امر آنها در خاک سوریه را محکوم کردند.

نظامیان آمریکایی با نیروهای «دمکراتیک کرد سوریه» (قسد)  وابسته به آنها مدتهاست که به صورت غیر قانونی در شمال و شمال شرق سوریه حضور دارند و علاوه بر غارت منابع نفتی  و ثروت این کشور  اقداماتی را علیه ساکنان این مناطق انجام می دهند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از خبرگزاری دولتی سوریه سانا، عشایر و نخبگان ملی در استان حلب  (شمال سوریه ) در نشستی مخالفت خود را با اشغال غیرقانونی خاک سوریه توسط نیروهای آمریکا و ترکیه و هم چنین اقدامات دست نشانده های تحت فرمان آنها اعم از گروه‌های تروریستی مسلح با نام‌های مختلف و شبه‌نظامیان جدایی‌طلب قسد را اعلام کردند.

بر اساس این گزارش، عشایر و نخبگان استان حلب  در بیانیه ای از همه پسران و شیوخ عشایر در سوریه خواستند تا در کنار ارتش سوریه بایستند و تا آخرین وجب از خاک سوریه دفاع کنند.

در این بیانیه بر ضرورت تلاش برای فعال سازی مقاومت مردمی و بیرون راندن اشغالگران آمریکایی و تروریست ها از وطن و تلاش برای آزادسازی مناطق شمال سوریه زیر سایه پرچم جمهوری عربی سوریه به رهبری بشار اسد  رئیس جمهوری این کشور تاکید شد.

"عمر الحسن الباقر" یکی از سران قبیله الساده البکاره گفت: عشایر، اقوام کرد و ترکمن، همه طیف‌های جامعه سوریه، نخبگان ملی و فعالان اقتصادی به منظور نه گفتن به اشغالگران آمریکایی و ترکیه‌ای ومتحدان آنها از جناح‌های جدایی‌طلب وتروریست ها ومفسدان فی الارض گردهم آمدند.

"عامر الحموی" رئیس اتاق بازرگانی حلب با اعلام مخالفت با انواع حضور غیرقانونی و اشغال سرزمین‌های سوریه توسط آمریکای ها و ترکیه که اقدام به غارت ثروت مردم سوریه می کنند آنها را مسبب اصلی ظهور بحران اقتصادی که مردم سوریه از آن رنج می رند نام برد.

رئیس اتاق بازرگانی حلب تاکید کرد، همه طیف های مردمی در کنار ارتش سوریه و برای مقابله با تمامی اشغالگران و اخراج آنها از مرزهای میهن ایستاده اند.

کلیدواژه