آبان ۰۴, ۱۴۰۲ ۰۹:۰۵ Asia/Dushanbe
  • ادامه واکنش اردوغان به جنایات رژیم صهیونیستی ضد فلسطینیان غزه
    ادامه واکنش اردوغان به جنایات رژیم صهیونیستی ضد فلسطینیان غزه

رییس جمهوری ترکیه در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی ضد فلسطینیان غزه واکنش نشان داد .

ارتش رژیم صهیونیستی در طول ۱۹ روز جنایت خود در باریکه غزه، تاسیسات زیربنایی این منطقه را نیز از بین برده و آب و برق و سوخت رسانی را قطع کرده است که واکنش منطقه ای و جهانی را بدنبال داشته است .

در این راستا به گزارش ایرنا ، " رجب طیب اردوغان " رئیس جمهوری ترکیه امروز چهارشنبه گفت: بیشتر کشته های حمله ارتش رژیم به باریکه غزه کودکان هستند و آنکارا  نمی تواند در خصوص کشتار این کودکان بی تفاوت باشد .

"رجب طیب اردوغان "خاطرنشان کرد، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) یک جنبش آزادیخواه است که برای نجات ملت و سرزمینش با اسرائیل مبارزه می کند.

رییس جمهوری ترکیه  با اشاره به اینکه رژیم اسرائیل از  هفتم اکتبر وحشی ترین حمله تاریخ را آغاز کرده است گفت: اسرائیل نمی تواند به این رفتار ادامه دهد، حتی اگر آمریکا و غرب از آن حمایت کند .

نیروهای مقاومت فلسطین در پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها و اشغالگری ، از روز شنبه ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام "طوفان الاقصی" را از باریکه غزه ضد مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده اند .

ارتش این رژیم که توان مقابله با رزمندگان مقاومت را ندارد از همان ابتدای عملیات در جنایتی آشکار اقدام به بمباران بی وقفه مناطق مسکونی، بیمارستان ها و مراکز دینی و مدارس غزه کرده است که بر اثر آن تا کنون، بیش از شش هزار و 500 نفر شهید و بیش از ۱۸ هزار  نفر زخمی شده اند.

کلیدواژه