دی ۲۹, ۱۴۰۲ ۱۴:۱۷ Asia/Dushanbe
  • حمله موشکی ارتش یمن به کشتی آمریکایی
    حمله موشکی ارتش یمن به کشتی آمریکایی

ارتش یمن در ادامه عملیات ضد متجاوزان ، یک کشتی دیگر آمریکا را هدف قرار داد.

این دومین حمله به کشتی‌های آمریکا در نزدیکی خلیج عدن در کمتر از ۲۴ ساعت گذشته است.
به گزارش­ شبکه تلویزیونی "المسیره"، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن امروز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای  ارتش این کشور کشتی آمریکایی "چم رنجر " را در خلیج عدن با موشک‌ هدف قراردادند.
سرتیپ یحیی سریع با بیان اینکه حمله موشکی به کشتی آمریکایی با موفقیت انجام شده است، گفت، پاسخ به حملات آمریکا و انگلیس حتمی است و هرگونه حمله جدید بدون پاسخ و مجازات نخواهد ماند.


سخنگوی نیروهای مسلح یمن تصریح کرد، نیرو‌های مسلح یمن بر ادامه ممنوعیت دریانوردی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌هایی که عازم بنادر فلسطین اشغالی هستند تا پایان تجاوزهای این رژیم و رفع محاصره باریکه غزه تاکید دارد.


سرتیپ یحیی سریع همچنین گفت: حمل و نقل در دریای سرخ به روی همه کشتی‌ها به جز کشتی‌های اسرائیلی باز است.

یک مقام آمریکایی هم که نامش فاش نشده است، بامداد جمعه حمله نیروهای مسلح یمن به کشتی این کشور را در آب‌های خلیج عدن تائید کرد.
به گفته این مقام آمریکایی، دو موشک شلیک شده به کشتی آمریکایی "کیم رینجر" حامل مواد شیمیایی، هیچ گونه خسارت مالی و جانی نداشته است.
اداره عملیات تجارت دریایی انگلیس هم اعلام کرد: گزارشی از وقوع یک حادثه دریایی دیگر در ۱۱۵ مایلی جنوب شرقی عدن نزدیک سواحل مکلا دریافت کرده است.
ارتش یمن در هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در باریکه غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که عازم سرزمین‌های اشغالی فلسطین در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب بودند، هدف قرار داده است.
نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به باریکه غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی فلسطین را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

کلیدواژه