فروردین ۰۵, ۱۴۰۳ ۰۸:۵۲ Asia/Dushanbe

رئیس جمهوری روسیه در واکنش به حمله تروریستی خونبار در حومه شهر مسکو، با اعلام یک روز عزای عمومی، تهدید کرد، عاملان این حمله " مجازات سخت " خواهند شد.

تروریستها جمعه شب به مجتمع تجاری کروکاس سیتی هال در حومه شهر مسکو، حمله کردند.

شمار تلفات این حادثه تروریستی همچنان روبه افزایش است و مارگاریتا سیمونیان سردبیر شبکه خبر تلوزیونی راشاتودی اعلام کرد ، شمار کشتگان حمله تروریستی در مسکو به ۱۴۳ نفر رسیده است و بیش از 100 نفر نیز زخمی شده اند.

این حمله تروریستی واکنش و محکومیت گسترده جهانی را به دنبال داشته است .

در همین راستا به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ "ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نخستین واکنش به این حمله تروریستی در کروکاس سیتی مسکو ضمن ابراز تسلیت به خانواده کشته شدگان این حادثه تروریستی، یکشنبه  ۲۴ مارس را عزای عمومی اعلام کرد و گفت: اتفاقی که در کروکاس افتاد یک حمله تروریستی خونین و وحشیانه بود.

رئیس جمهوری روسیه به مردم  این کشور اطمینان داد، نهاد‌های امنیتی و انتظامی، همه تروریست‌ها و همدستان آنان را شناسایی و توسط دستگاه قضایی مجازات خواهند کرد.

پوتین تهدید کرد: همه کسانی را که در پشت این حمله بوده، برای آن برنامه‌ریزی و اجرایش کرده‌اند، شناسایی و عادلانه اما سخت مجازات خواهیم کرد. روسیه بارها سخت‌ترین آزمایش‌ها را پشت سر گذاشته و این بار نیز چنین خواهد بود.

رئیس‌جمهور روسیه همچنین خاطرنشان کرد: هیچ کسی نخواهد توانست وحدت و قدرت ملت روسیه را متزلزل کند و بذر اختلاف را در جامعه چند قومی روسیه بکارد. مسأله اصلی این است که اکنون اجازه ارتکاب جنایت جدید به کسانی که پشت این حمله تروریستی بوده‌اند، داده نشود.

 

کلیدواژه