فروردین ۰۶, ۱۴۰۳ ۱۹:۰۷ Asia/Dushanbe
  • هشدار گوترش درباره حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب باریکه غزه
    هشدار گوترش درباره حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب باریکه غزه

برون مرزی - دبیرکل سازمان ملل متحد درباره حمله زمینی رژیم نسل کش صهیونیستی به رفح در جنوب باریکه غزه هشدار داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد ضمن تاکید بر ضرورت برقراری آتش‌بس در باریکه غزه به منظور رساندن کمک های بشردوستانه به این باریکه هشدار داد، حمله زمینی رژیم اشغالگر صهیونیستی به رفح، جنوب باریکه غزه فاجعه انسانی به همراه خواهد داشت.

«آنتونیو گوترش» در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت تجدید نظر در تصمیم برخی کشورها که حمایت مالی از آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) را متوقف کرده‌اند، گفت، بسیاری از کشورهایی که حمایت مالی از آنروا را متوقف کرده اند، شروع به تجدید نظر در این باره کرده اند و امیدواریم که همه به این آژانس امدادرسانی کمک کنند.

از سوی دیگر «مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور انسان دوستانه از رژیم نسل کش صهیونیستی به سبب ممانعت از ورود کمک های بشردوستانه آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی به باریکه غزه انتقاد کرده و از رژیم اشغالگر صهیونیستی خواست که تمامی موانع در برابر ورود کمک ها به باریکه غزه را از میان بردارد.

«مارتین گریفیتس» در ادامه هشدار داد که ممانعت رژیم نسل کش صهیونیستی از ورود کمک‌های بشردوستانه به باریکه غزه، هزاران نفر را در معرض قحطی قرار داده است.

حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف باریکه غزه که از هفتم اکتبر سال 2023 آغاز شده، همچنان ادامه دارد.

طبق بیانیه وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه، شمار شهدای حملات رژیم نسل کشی صهیونیستی علیه فلسطینیان در باریکه غزه از هفتم اکتبر 2023 تاکنون، به 32 هزار و 226 نفر و شمار زخمی ها به 74 هزار و 518 تن رسیده است.

حقوق مردم مظلوم فلسطین بیش از هفتاد و پنج سال است که توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی و جنایت های این رژیم نسل کش ضایع می شود.

کلیدواژه