مهر ۱۱, ۱۳۹۸ ۱۶:۴۴ Asia/Dushanbe
  • پوتین :تضعیف ایران،برای اقتصاد جهان زیان آور است

رئیس جمهوری روسیه گفت: ایران در عرصه نفت و انرژی، از بازیگران بزرگ جهان است.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از خبرگزاری  صدا و سیما؛ "ولادیمیر پوتین" در مراسم آغاز به کار مجمع بین المللی هفته انرژی روسیه گفت: ایران کشوری است که ظرفیت های عظیمی دارد و در عرصه نفت و انرژی ، از بازیگران بزرگ جهان است.


در این گردهمایی که وزرای نفت و انرژی  مقامات عالیرتبه سیاسی و اقتصادی ۶۶ کشور جهان حضور داشتند "ولادیمیر پوتین" از دیدار روز گذشته خود با رییس جمهور

ایران ابراز خرسندی کرد و گفت: روسیه همچنان در کنار ایران خواهد بود و مسکو تلاش می کند خطر افزایش تنش ها را کاهش دهد.

"ولادیمیر پوتین" تاکید کرد: روسیه اقدامات لازم برای تعادل در بازار نفت را انجام داده ، اما این مهم با همکاری همه کشورها امکان پذیر است.

وی افزود: به علت تحریم های ضد ایرانی، برای این کشور امکان استفاده کامل از ظرفیت های حوزه نفت و انرژی وجود ندارد، اما نکته اساسی آن است که حضور نداشتن ایران در این عرصه به نوسانات بهای نفت و انرژی دامن زده و برای اقتصاد جهان زیان آور است.

ولادیمیر پوتین همچنین گفت: مدرکی برای مقصر دانستن ایران در حملات به آرامکو عربستان وجود ندارد و آمریکا هیچ گونه سندی برای دست داشتن ایران در این حمله ارائه نکرده است.

پوتین افزود: فرانسه تلاش کرد تا نشستی بین مقامات ایران و آمریکا در پی این حمله برگزار کند، اما این اقدام با ناکامی مواجه شد زیرا تهران از واشنگتن می خواهد تحریم های اعمال شده بر این کشور را لغو کند.

کلیدواژه