آذر ۱۰, ۱۳۹۹ ۱۳:۵۸ Asia/Dushanbe
  • کنایه لی جیان به سربازان استرالیایی: ما آمده ایم برای شما صلح بیاوریم
    کنایه لی جیان به سربازان استرالیایی: ما آمده ایم برای شما صلح بیاوریم

نخست وزیر استرالیا در اعتراض به اقدام سخنگوی وزارت امور خارجه چین در انتشار تصویر خشونت آمیز نظامی استرالیایی در افغانستان عذرخواهی دولت پکن را خواستار شد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از رویترز، «اسکات موریسون» نخست‌وزیر استرالیا امروز (دوشنبه) از دولت چین خواست تا برای آنچه انتشار تصاویر جعلی از اقدامات نظامیان استرالیایی در افغانستان خواند، عذرخواهی کند.

«ژائو لی جیان» سخنگوی وزرات خارجه چین در پیامی توئیتری با اشاره به گزارشی که اخیراً از جنایات نظامیان استرالیایی در افغانستان منتشر شده گفته است: «از قتل غیرنظامیان و زندانیان افغان به دست سربازان استرالیایی بهت‌زده شده‌ وخواستار محاکمه آنها هستیم».

او همچنین در توضیحات این عکس به کنایه نوشته است: «نترسید، ما آمده‌ایم که برای شما صلح به همراه آوریم.»

ساعاتی پس از انتشار این پیام توییتری، موریسون نخست‌وزیر استرالیا خواستار حذف این تصاویر از صفحه توییتر سخنگوی وزارت خارجه چین شد.

به تازگی گزارش مستقلی در خصوص جنایات جنگی منتسب به نظامیان استرالیا منتشر شده است که نشان می‌داد ۱۹ نظامی استرالیایی در قتل و کشتار ۳۹ زندانی و غیرنظامی افغان نقش داشته‌اند.

به دنبال انتشار این گزارش، ژنرال «آنگس کمپبل» رئیس نیروهای دفاعی استرالیا در یک کنفرانس مطبوعاتی با پذیرش همه موارد این گزارش گفت: صادقانه از مردم افغانستان به سبب رفتارهایی که در گزارش به آن اشاره شده است، عذرخواهی می‌کنم.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه