دی ۰۷, ۱۳۹۹ ۱۳:۰۳ Asia/Dushanbe

در پی جدیدترین جنایت افسر پلیس شهر «کُلُمبوس» ایالت «اوهایو» علیه «آندری هیل» شهروند 47 ساله سیاهپوست موج جدیدی از اعتراضات علیه تبعیض نژادی و خشونت پلیس آمریکا آغاز شد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از خبرگزاری ایران پرس، در پی قتل آندری هیل معترضان آمریکایی به خیابان‌های اوهایو آمدند و با سر دادن شعارهایی علیه نژادپرستی پلیس آمریکا اجرای عدالت را برای این شهروند سیاهپوست آمریکایی  خواستار شدند.

روز پنجشنبه گذشته یک ویدئویی منتشر شد که در آن  افسر پلیس آمریکایی  به هیل در حالی که تنها یک تلفن همراه به دست داشت، شلیک کرد و او را کشت.

هیل بامداد سه‌شنبه هفته گذشته در گاراژ خانه خود ایستاده بود که دو افسر پلیس به وی نزدیک شدند و یکی از آنها چندین بار به سمت او تیراندازی کرد.

پیش از این نیز یک شهروند سیاهپوست 23 ساله آمریکایی چهارم دسامبر در مقابل خانه‌اش به دست معاون کلانتر شهرستان «فرانکلین» به ضرب گلوله کشته شد.

همچنین دوشنبه 25 مه بود که یک افسر سفیدپوست پلیس آمریکا "جورج فلوید" George Floyd شهروند سیاه‌پوست آمریکایی را در ایالت "مینه‌سوتا" به قتل رساند.

این جنایت ها خشم مردم آمریکا را در پی داشته است.

با این حال پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور مردم معترض را سرکوب می کنند و در اعتراضات ماه های اخیر در آمریکا هزاران نفر مجروح و بازداشت شده‌ اند.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه