فروردین ۰۲, ۱۴۰۰ ۱۴:۴۵ Asia/Dushanbe
  • لاوروف: آمریکا به قصد خود برای بازگشت به برجام پایبند باشد
    لاوروف: آمریکا به قصد خود برای بازگشت به برجام پایبند باشد

وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد که خروج یکجانبه واشنگتن از برجام اثبات ناتوانی این کشور در رسیدن به توافق با کشورهای دیگر و نقض قوانین بین‌المللی است.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» گفت: وقتی آمریکا از توافق هسته‌ای ایران خارج شد ، نه تنها عمل به تعهداتش را متوقف کرد بلکه تمامی کشورهای دیگر را از عمل به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل منع کرد و این نقض آشکار قوانین بین‌الملل و نمایش ناتوانی کامل این کشور در مذاکره است.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین با تأکید بر لزوم تشکیل یک ائتلاف گسترده برای مقابله با تحریم‌های یکجانبه افزود: هرگونه طرحی که علیه ابزار غیرقانونی تحریم‌های یکجانبه باشد، شایسته حمایت است.

سرگئی لاوروف با انتقاد از خروج یکجانبه ایالات متحده از برجام ابراز امیدواری کرد که واشنگتن به قصد خود برای بازگشت به برجام پایبند باشد.

واشنگتن در سال 2018 در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ به صورت یک جانبه از برجام خارج شد، اما جو بایدن جانشین او به بازگرداندن ایالات متحده به این توافق ابراز تمایل کرده است. با این حال تا کنون هیچ اقدام عملی از جانب دولت بایدن برای بازگشت به برجام صورت نگرفته است.

 بیشتر بخوانید:

کلیدواژه