فروردین ۰۵, ۱۴۰۰ ۱۷:۳۱ Asia/Dushanbe
  • اخیرا  واشنگتن با اشاره به رفتار پکن با اقلیت اویغور  تحریم هایی را علیه چین اعمال کرد
    اخیرا واشنگتن با اشاره به رفتار پکن با اقلیت اویغور تحریم هایی را علیه چین اعمال کرد

اداره اطلاعات شورای دولتی جمهوری خلق چین گزارش سالانه خود را درباره موارد نقض حقوق بشر در آمریکا در سال 2020 میلادی منتشر کرد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سایت شورای دولتی چین، در این گزارش 28 صفحه ای آمده است: در سال 2020 بی کفایتی واشنگتن در مهار همه گیری کرونا نتایج تاسف باری را رقم زد، بی نظمی در دموکراسی آمریکا آشوب های سیاسی را موجب شد؛ همچنین، اقلیت های قومی تبعیض نژادی را تجربه کردند و ناآرامی های ادامه دار اجتماعی، امنیت عمومی را در آمریکا تهدید کرد.

این گزارش در ادامه توجه را به شکاف فزاینده غنی و فقیر در آمریکا جلب کرده و افزوده است: اقدام آمریکا در نادیده گرفتن قوانین بین المللی فجایع انسانی را موجب شده است.

هدف از انتشار این گزارش، تاکید بر معیارهای دوگانه واشنگتن در بحث حقوق بشر اعلام شده است.

چانگ جیان مدیر مرکز تحقیقات حقوق بشر دانشگاه نانکای گفت: "ما با انتشار این گزارش می خواهیم شرایط واقعی حقوق بشر در آمریکا را نشان دهیم و روشن کنیم که واشنگتن وقتی از حقوق بشر در کشورهای دیگر حرف می زند، نیت های سیاسی خود را دنبال می کند."

این گزارش که به موارد مختلف خشونت پلیس و حملات علیه آسیایی تبارهای آمریکا نیز اشاره کرده است پس از آن منتشر می شود که واشنگتن و متحدانش با اشاره به رفتار پکن با اقلیت اویغور در سین کیانگ تحریم هایی را علیه چین اعمال کردند.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه