فروردین ۲۲, ۱۴۰۰ ۱۲:۰۰ Asia/Dushanbe
  • افرادی که چای سبز مصرف می‌کردند نسبت به دیگران کمتر دچار بیماری کرونا  شدند
    افرادی که چای سبز مصرف می‌کردند نسبت به دیگران کمتر دچار بیماری کرونا شدند

دانشمندان بر اساس تحقیقات جدید ادعا می‌کنند ماده‌ای در چای سبز وجود دارد که می‌تواند با جلوگیری از اتصال ویروس کرونا به سلول‌های انسانی، از ابتلا به این بیماری و انواع جهش یافته ویروس آن جلوگیری کند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از خبرگزاری صدا وسیما،  در تحقیقات جدید مشخص شده است که چای سبز می‌تواند از رشد و تکثیر ویروس کرونا جلوگیری کند.

البته این مطالعه و تحقیق صورت گرفته آزمایشگاهی بوده و در روند آن سلول‌های بدن انسان به موادی که از چای سبز استخراج شده بودند آغشته شده و در مجاورت ویروس‌های کرونا حتی نوع جهش یافته آن قرار گرفته است.

در این فرآیند تحقیقاتی مشخص شده است ماده‌ای به نام " EGCG "موجود در چای سبز می‌تواند از اتصال ویروس کرونا به سلول‌های بدن و گیرنده ویروس جلوگیری کند بنابراین ویروس نمی‌تواند به بدن وارد و تکثیر شود.

در کار تحقیقاتی و مطالعاتی دیگری که در کشور اوکراین انجام شده، مشخص شده است که افرادی که چای سبز مصرف می‌کردند، نسبت به افرادی که چای سبز مصرف نمی‌کردند کمتر دچار بیماری کرونا  شدند و آمار مرگ و میر در بین آن‌ها کمتر بوده است.

با این حال مصرف زیاد چای سبز می‌تواند آسیب‌های کبدی به همراه داشته باشد و بهتر است حداکثر روزانه دو تا سه فنجان چای سبز مصرف شود .

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه