اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۰ ۱۶:۰۹ Asia/Dushanbe
  • زاخارووا: ما بدون رفع نگرانی‌هایمان از سوی واشنگتن با هیچ چیزی موافقت نخواهیم کرد
    زاخارووا: ما بدون رفع نگرانی‌هایمان از سوی واشنگتن با هیچ چیزی موافقت نخواهیم کرد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با هشدار درباره تحرکات آمریکا برای رسیدن به وضع برتر نظامی در جهان، از آمادگی مشروط مسکو برای مذاکره با واشنگتن درباره کنترل تسلیحاتی خبر داد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: روسیه آماده است درباره موضوعات کنترل تسلیحات و ثبات راهبردی با آمریکا مذاکره کند، اما روی نگرانی‌های خود درباره سامانه پدافند موشکی واشنگتن پافشاری خواهد کرد.

وی اظهار کرد: البته ما بدون لحاظ شدن منافع و رفع نگرانی‌هایمان از سوی واشنگتن با هیچ چیزی موافقت نخواهیم کرد و اگر بتوانیم به طور مشترک به یک توازن منافع برسیم، در آن صورت ما می توانیم درباره توافقات صحبت کنیم.

آمریکا پس از خروج از پیمان نیروهای هسته ای میان بُرد (آی ان اف)، عملا روند توسعه و آزمایش موشک های کروز زمین پایه و موشک های بالستیک کوتاه برد و میان برد را آغاز کرده است.

هدف واشنگتن این است که روسیه را وارد روند مشابهی کند و بدین ترتیب بار دیگر مسابقه تسلیحاتی جدیدی با هدف تضعیف اقتصاد روسیه از سر گرفته شود؛ اتفاقی مشابه آنچه در روند فروپاشی شوروی سابق افتاد.

با این حال مسکو تاکید کرده است که به این دام نخواهد افتاد.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه