خرداد ۰۱, ۱۴۰۰ ۱۶:۴۳ Asia/Dushanbe
  • نظامیان آمریکا قرار است تا  ۱۱ سپتامبر خاک افغانستان را ترک کنند
    نظامیان آمریکا قرار است تا ۱۱ سپتامبر خاک افغانستان را ترک کنند

نمایندگان دموکرات آمریکا افشا کردند که با خروج نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان ۵۰ میلیارد دلار از هزینه های ارتش ایالات متحده در عملیات برون مرزی آزاد می شود.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از ایرنا، در نامه نمایندگان دموکرات به بایدن  آمده است برآوردها نشان می دهد که با خروج نیروها از افغانستان حدود ۵۰ میلیارد دلار آزاد می شود و این بودجه می تواند به جای هزینه در جنگ های خارجی به بحران بی خانمانی در ایالات متحده پایان دهد.

نمایندگان دموکرات همچنین از بایدن خواستند تا از پس انداز مالی حاصل از عقب نشینی کامل نظامی آمریکا در افغانستان که قرار است تا ۱۱ سپتامبر تکمیل شود، برای اهداف سازنده اجتماعی در داخل کشور استفاده کند.

ارتش آمریکا در روزهای گذشته با افزایش پرواز بالگردهای خود بر فراز کابل و پایگاه هوایی بگرام زمینه چینی برای خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان را سرعت بخشیده است.

نظامیان آمریکا قرار است تا روز ۱۱ سپتامبر که مصادف با بیستمین سالگرد حملات سال ۲۰۰۱ به برج های دوقلوی نیویورک و پنتاگون است خاک افغانستان را ترک کنند.

در دوران حضور نظامی آمریکا در افغانستان از سال ۲۰۰۱ تاکنون بیش از ۲ هزار سرباز آمریکایی کشته شدند و در مقابل دهها هزار افغان نیز در این جنگ ۲۰ ساله جان خود را از دست دادند.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه