خرداد ۱۸, ۱۴۰۰ ۰۸:۴۵ Asia/Dushanbe
  • دولت بایدن مصمم به پیداکردن منشا اصلی ویروس کرونا است
    دولت بایدن مصمم به پیداکردن منشا اصلی ویروس کرونا است

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد که دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا مصمم است منشا اصلی کووید-۱۹را کشف کند و افزود، آمریکا، چین را مسئول می داند.

به گزارش پایگاه خبری آمریکایی اکسیوس، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در یک گفتگوی تلویزیونی بدون ارائه مستندات، چین را مسئول همه گیری کنونی جهانی دانست و اعلام کرد دولت بایدن مصمم به پیداکردن منشا اصلی ویروس کرونا است.

«بلینکن» در ادامه اظهاراتش خاطرنشان کرد، چین هنوز مدارک مورد نیاز و شفاف را به ما ارائه نکرده، دسترسی بازرسان و کارشناسان بین المللی را فراهم ننموده و اطلاعات لازم را به اشتراک نگذاشته است.

وی همچنین تصریح کرد، اگر چین ادعا می کند که یک بازیگر بین المللی مسئولیت پذیر است، باید تمام تلاش خود را برای در اختیار گذاشتن تمامی اطلاعاتی که دارد بکار گیرد تا این اطمینان ایجاد شود که از وقوع یک همه گیری جهانی دیگر جلوگیری می شود.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا برای فرار از هجمه انتقادات از خود بخاطر ضعف عملکردش در مقابله با ویروس کرونا، چین را به پنهان کردن اطلاعات درباره ویروس کرونا متهم کرد.

این در حالی است که سازمان جهانی بهداشت، ادعاهای مقامات آمریکایی درباره شیوع ویروس کرونا از چین را غیرمنطقی و غیرعقلانی دانسته است.

 

بیشتر بخوانید:

 

کلیدواژه