مهر ۰۷, ۱۴۰۰ ۱۰:۵۷ Asia/Dushanbe
  • پرنده جاسوس نیروی هوایی آمریکا در تور پدافند هوایی روسیه

وزارت دفاع روسیه از موفقیت یگان‌های راداری و پدافندی روسیه در رصد یک جت جاسوسی آمریکا و اسکورت آن از سوی یک جنگنده «سوخو-27» خبر دادند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل ازخبرگزاری «تاس» در این گزارش آمده است که یک فروند جنگنده «سوخو-27» به منظور شناسایی هدف هوایی و جلوگیری از تجاوز به مرزهای روسیه عازم این ماموریت هوایی  شد.

به گفته مرکز کنترل دفاعی ملی روسیه، خدمه سوخو-27  این هدف هوایی را هواپیمای جاسوسی «آر سی -135» نیروی هوایی آمریکا شناسایی کرده و بدون اجازه عبور از مرز روسیه، این هواپیمارا بر فراز دریای سیاه اسکورت کرده اند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «پس از دور شدن هواپیمای نظامی خارجی از مرز فدراسیون روسیه ، جنگنده به پایگاه خود بازگشت.»

وزارت دفاع روسیه  یکشنبه نیز از شناسایی و رهگیری یک بمب افکن راهبردی آمریکا از سوی جنگنده‌های خود نزدیک مرزهای روسیه خبر داد.

در بیانیه وزارت دفاع تاکید شده است که بمب افکن آمریکایی قبل از عبور از مرز روسیه رهگیری شده است. 

کشو‌رهای عضو ناتو به طور معمول جت‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین خود را برای گشتزنی نزدیک مرزهای روسیه، به ویژه مرزهای غربی این کشور اعزام می‌کنند. نیروی هوایی روسیه نیز به نوبه خود جنگنده‌های خود را برای دفع هواپیماهایی که بیش از حد به مرز نزدیک می‌شوند به ماموریت می‌فرستد.

 کرملین بارها رفتار ناتو را محکوم و اعلام کرده است که این گونه اقدام‌ها خطر درگیری ناخواسته را به همراه دارد.

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه