مهر ۱۰, ۱۴۰۰ ۱۲:۱۴ Asia/Dushanbe
  • انتشار نتایج یک تحقیق جدید درباره اسلام‌هراسی در آمریکا
    انتشار نتایج یک تحقیق جدید درباره اسلام‌هراسی در آمریکا

نتایج یک تحقیق در دانشگاه برکلی کالیفرنیا نشان می‌دهد، بخش عمده مسلمانان این کشور حداقل یک بار در طول زندگی خود قربانی اسلام‌هراسی شده‌اند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، بر اساس نتایج تحقیقات انجام شده دانشگاه برکلی در ایالت کالیفرنیا، ۷۶.۷ درصد از زنان مسلمان آمریکا و ۵۸.۶ درصد از مردان مسلمان آمریکا حداقل یک بار با  مسئله  اسلام هراسی مواجه شده اند.
علاوه بر این، ۹۳.۷ درصد از مسلمانان آمریکا گفته اند، اقدامات ناشی از اسلام هراسی علیه آنها، بر سلامت روحی و روانی آنها تأثیر منفی داشته است.
از میان مسلمانان آمریکایی که در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفته اند، ۳۳ درصد گفته اند برای ابراز عقاید دینی خود آزادی نداشته و گاهی مجبور شده اند هویت مذهبی خود را مخفی نگهدارند.
حدود ۴۵ درصد از مسلمانان آمریکا که از بیم مواجهه با اسلام هراسی و بازخورد منفی جامعه هویت دینی خود را آشکار نمی کنند، بین ۱۸ تا ۲۹ سال سن دارند.

در گزارش منتشر شده از این تحقیق آمده است: این بررسی، دو دهه بعد از حملات یازده سپتامبر رخ داده است که به افزایش جرایم ناشی از نفرت، اتخاذ سیاستهایی علیه مسلمانان از سوی دولت منجر شد و بینشی درخصوص این تجربیات، واقعیت زندگی و تأثیرات روان شناختی اسلام هراسی بر میلیونها فرد ساکن آمریکا را فراهم میکند.

هزار و صد و بیست و سه آمریکایی مسلمان در این تحقیق مشارکت داشته اند که تقریباً نیمی از آنان را مردان و نیمی دیگر را زنان تشکیل داده اند.

به گفته کارشناسان، بررسی‌ها نشان می‌دهد در بیست سال گذشته و در پی وقایع یازده سپتامبر در آمریکا، اسلام هراسی در این کشور افزایش یافته است. نظرسنجی جدید موسسه پیو نشان می‌دهد: 82 درصد آمریکایی‌ها می‌گویند مسلمانان مورد تبعیض قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید :

کلیدواژه