بهمن ۰۹, ۱۴۰۰ ۱۴:۰۶ Asia/Dushanbe
  • نامه ضدایرانی جمهوری‌خواهان به بایدن برای تشدید تحریم نفتی
    نامه ضدایرانی جمهوری‌خواهان به بایدن برای تشدید تحریم نفتی

سناتورهای جمهوری‌‌خواه با ارسال نامه‌ای از رئیس‌جمهور آمریکا خواستند، اجرای تحریم‌های نفتی علیه تهران و خریداران نفت جمهوری اسلامی ایران را تشدید کند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، «تام کاتن» سناتور تندرو جمهوری‌خواه و از منتقدان برجام به همراه ۹ سناتور دیگر جمهوری‌خواه با ارسال نامه‌ای به «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا ضمن انتقاد از افزایش صادرات نفت ایران، خواهان اجرای تحریم‌ها علیه نفتکش‌های حامل نفت و خریداران نفت ایران شدند.

سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا به رهبری کاتن در نامه خود به بایدن که روز گذشته (جمعه) منتشر شده است، نوشتند: «مالکان کشتی و مشتریان نفت ایران در چین بیشتر ریسک می‌پذیرند، زیرا معتقدند که دولت شما برای تنبیه آنها به خاطر جرایمی که مرتکب می‌شوند، بسیار ضعیف و بلاتکلیف است».

این سناتورهای جمهوری‌خواه که برای از بین بردن برجام در دوران ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» و همچنین «دونالد ترامپ» نیز به اتهام‌زنی به ایران ادامه داده بودند، در این نامه مدعی شدند: «هر روز تأخیر، زمان بیشتری به ایران برای تولید سلاح هسته‌ای می‌دهد».

سناتورهایی که این نامه را امضا کرده‌اند، شامل «تام کاتن»، «مارشا بلکبرن» از ایالت تنسی، «چاک گراسلی» از ایالت آیووا، «تام تیلیس» از ایالت کارولینای شمالی، «بیل هاگرتی» از ایالت تنسی، «جونی ارنست» از ایالت آیووا، «تد کروز» از ایالت تگزاس، «جیمز لنکفورد» از ایالت اوکلاهما، «مایک براون» از ایالت ایندیانا و «جان کورنین» از ایالت تگزاس هستند.

ارسال این نامه در حالی صورت می‌گیرد که دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌ها بین هیأت‌های مذاکره‌ کننده ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، بریتانیا، روسیه و چین) و هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در  پایتخت اتریش در جریان است.

در حالی که آمریکا در سال 2018 به طور غیرقانونی از توافق برجام خارج شد، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا سه شنبه گذشته اعلام کرد، دولت پیشین آمریکا برای ما گزینه های بدی به جا گذاشته است و کارزار فشار حداکثری کاملا شکست خورد و هرچه این کارزار وعده داده بود، خلاف آن واقع شد.

بیشتر بخوانید :

کلیدواژه