اردیبهشت ۰۵, ۱۴۰۱ ۱۱:۰۷ Asia/Dushanbe
  • تقدیر از نقش امام خمینی (ره) در همایش حمایت از فلسطین در پاکستان
    تقدیر از نقش امام خمینی (ره) در همایش حمایت از فلسطین در پاکستان

حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان در همایش "حمایت از مظلومان فلسطین، کشمیر و یمن" از نقش حضرت آیت الله امام خمینی (ره) و سردار شهید سلیمانی در نبرد با صهیونیسم تقدیر کرد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان،این همایش دیروز یکشنبه در اسلام آباد پایتخت پاکستان و با حضور شخصیت‌های سیاسی، مذهبی، فعالان اجتماعی و اقشار مختلف مردم این کشور برگزار شد.

علامه راجا ناصر عباس، دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان یکی از سخنرانان این همایش بود.

ناصر عباس، نام گذاری روز قدس توسط حضرت آیت الله امام خمینی (ره) رهبر فقید انقلاب اسلامی، همزمان با تلاش  قدرت‌های جهانی برای رسمیت بخشیدن به رژیم نامشروع اسرائیل را زمینه ساز آگاهی مسلمانان جهان و تلاش دنیای اسلام برای نجات فلسطین از اشغالگری های اسرائیل توصیف کرد.

دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان سپس به خدمات شهید قاسم سلیمانی که در سوم ژوئیه سال 2020 به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در عراق هدف حمله نظامیان آمریکایی قرار گرفت و به شهادت رسید، اشاره کرد.

دبیر کل این حزب پاکستانی در ادامه به نقش شهید سردار سلیمانی در کاهش مشکلات مردم فلسطین اشاره کرد و شهید سلیمانی را «شهید قدس» نامید.

علامه راجا ناصر عباس افزود، شهید سلیمانی با تلاش‌های خود توانست گروه‌های مقاومت فلسطین را قوی کند و امروز اسرائیل از بیم این گروه‌ها در اطراف خود دیوار کشیده است.

امام خمینی (ره) هفتم اوت 1979 و حدود یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز قدس» نامگذاری کردند. از این تاریخ به بعد، مسلمانان و تمامی آزادیخواهان در جهان در حمایت از آرمان های ملت مظلوم فلسطین و با هدف آزادی اولین قبله مسلمانان جهان از چنگ اسرائیل، در تمامی کشورهای جهان، تظاهرات می کنند.

کلیدواژه