خرداد ۲۰, ۱۴۰۱ ۱۸:۰۱ Asia/Dushanbe
  • ادامه اعتراضات در پاکستان ضد اهانت کنندگان به پیامبر اسلام (ص)
    ادامه اعتراضات در پاکستان ضد اهانت کنندگان به پیامبر اسلام (ص)

مردم شهرهای مختلف پاکستان از جمله اسلام آباد پایتخت این کشور با برگزاری تظاهرات گسترده اهانت مقامات حزب حاکم هند به پیامبر اسلام (ص) را محکوم کردند.

هفته گذشته دو تن از مقامات حزب حاکم هند "بهاراتیا جاناتا" (بی جی پی) در یک مناظره تلویزیونی، اظهارات موهنی علیه پیامبر اسلام(ص) به زبان آوردند که اعتراضات منطقه ای و بین المللی ضد  دهلی نو را بدنبال داشته است .

هرچند حزب حاکم هند "بهاراتیا جاناتا" با چند روز تاخیر عضویت "نوپور شارما" سخنگوی این حزب و "ناوین کومار" جیندال مسئول رسانه‌ای حزب در دهلی نو را تعلیق و اعلام کرد به مقدسات همه ادیان احترام می گذارد، اما اعتراضات به مسئولان هندی همچنان ادامه دارد.

شهرهای اسلام‌آباد، راولپندی، لاهور، پیشاور، حیدرآباد، کراچی، مولتان، فیصل آباد، مظفرآباد و کویته پاکستان امروز جمعه شاهد برگزاری تظاهرات علیه بی حرمتی به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) بود و همچنین نمایندگان پارلمان این کشور در اسلام‌آباد تا محل سفارت هند راهپیمایی کردند .

نمایندگان مجالس ملی و سنای پاکستان به رهبری روسای پارلمانی در این راهپیمایی  به اظهارات اخیر دو مقام حزب حاکم هند اعتراض کردند.

«محمد صادق سنجرانی» رئیس مجلس سنای پاکستان در سخنرانی مقابل سفارت هند در اسلام آباد گفت: حضرت رسول الله (ص) موجب رحمت نه فقط برای مسلمانان بلکه برای کل جهان هستند و بی حرمتی به مقام نورانی ایشان علاوه بر مسلمانان برای دیگر ادیان الهی نیز دردناک است.

سنجرانی افزود، مسلمانان جهان علیه اسلام‌ستیزی متحد هستند و ما از حکومت هند می‌خواهیم که خیلی فوری ضمن محاکمه و مجازات توهین کنندگان به مقدسات اسلامی، به صورت رسمی عذرخواهی کند.

هواداران احزاب سیاسی از جمله جماعت اسلامی، جمعیت علمای اسلام و گروه‌های مذهبی شیعیان پاکستان نیز امروز پس از اقامه نماز جمعه با برگزاری راهپیمایی، اسلام ستیزی در هند و اقدامات تحریک آمیز علیه اعتقادات و باورهای مسلمانان را محکوم کردند.

اقدام توهین آمیز به پیامبر اکرم (ص )اعتراض کشورهای منطقه ای  و بین المللی از جمله ایران ، پاکستان ، عمان و قطر و افغانستان را دنبال داشته است .

کلیدواژه