شهریور ۰۵, ۱۴۰۱ ۰۹:۳۵ Asia/Dushanbe
  • مخالفت با مصادره دارایی های مسدود شده افغانستان در آمریکا
    مخالفت با مصادره دارایی های مسدود شده افغانستان در آمریکا

نماینده افغانستان در سازمان ملل متحد می گوید،دادگاه نیویورک پرداخت غرامت از دارایی های مسدود شده افغانستان به نفع قربانیان ۱۱ سپتامبر را رد کرده است.

آمریکا پس از دو دهه اشغال افغانستان، دراوت سال 2021 همزمان با ورود نیروهای طالبان به کابل، نیروهای خود را از این کشور خارج کرد. بدنبال آن واشنگتن پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان به بهانه های واهی حدود 10 میلیارد دلار از دارایی های مردم افغانستان را تصاحب و این کشور را تحریم کرده است .

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از خبرگزاری صدای افغان (آوا)، نصیراحمد فایق، نماینده افغانستان در سازمان ملل متحد امروز (شنبه) در رشته تویتتی نوشت: «دادگاه نیویورک درخواست پرداخت غرامت از سرمایه‌های منجمد شده‌ بانک مرکزی افغانستان به خانواده‌های قربانیان رویداد ۱۱ سپتمبر را رد کرده است.

فایق افزد: «امید است سرمایه‌های مسدود شده افغانستان به زودی آزاد شده و از آن براساس یک سیستم شفاف و نظارتی، به توسعه و کمک به مردم نیازمند افغانستان استفاده شود.»

جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا با صدور حکمی سه‌ونیم میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده افغانستان را برای کمک‌رسانی به مردم این کشور و باقی آن را به خانواده‌های قربانیان رویداد ۱۱ سپتمبر اختصاص داده بود.

کلیدواژه