میزان 09, 1397 15:24 Asia/Kabul
  • رهبر معظم انقلاب اسلامی: پیام‌های سیاسی حجِ انقلاب اسلامی را به دنیای اسلام برسانید

«حضرت آیت الله خامنه ای» رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (دوشنبه) در دیدار جمعی از مسئولان و دست‌اندرکاران حج، بر رساندن پیام‌های سیاسی حجِ انقلاب اسلامی به دنیای اسلام تاکید کردند.

«حضرت آیت الله خامنه‌ای» فرمان خداوند متعال برای تجمع مسلمانان در یک زمان و مکان خاص برای انجام فریضه حج را حامل جنبه‌ها و پیام‌های سیاسی مهمی همچون «لزوم ارتباط و هم‌افزایی مسلمانان» و «نشان دادن اقتدار امت اسلامی» دانستند و خاطرنشان کردند: علاوه بر جنبه معنوی حج که بسیار مهم است، باید این حقایق و اهداف اسلامی نیز برجسته و برای آنها برنامه‌ریزی و اقدام شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، «ارتباط با آحاد امت اسلامی در حج»، «رساندن پیام انقلاب اسلامی به زائران و زدودن شبهات و ابهامات آنها»، «زمینه‌سازی برای ایجاد یا تقویت ارتباطات جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورهای اسلامی» و «همزیستی برادرانه با فرقه‌های اسلامی» را از جمله پیام‌های سیاسی و لازم برای جهان اسلام در ایام حج خواندند و تأکید کردند: حج باید برای جمهوری اسلامی آبروآفرینی کند، بنابراین نباید جنبه‌های سیاسی حج فراموش شود و حج ابراهیمی یعنی حجِ پس از انقلاب اسلامی با حجِ قبل از آن و حجِ کشورهایی که بویی از مبانی اسلام و انقلاب اسلامی نبرده‌اند ، متفاوت است.

 

ایشان با اشاره به مانع‌‌تراشی‌های دولت سعودی در برگزاری مراسم دعای کمیل افزودند: باید با تلاش و ابتکار از این موانع و خسارتها عبور کرد.

«حضرت آیت الله خامنه‌ای» همچنین از تخریب گسترده آثار اسلامی مانند آثار منسوب به پیغمبر اکرم (ص)، امیرالمؤمنین(ع)، خلفا و مجاهدان صدر اسلام به بهانه توسعه حج بشدت انتقاد کردند و گفتند: در حالی که کشورهای مختلف از آثار تاریخی خود با دقت محافظت و حتی گاهی برای پُر بار نشان دادن تاریخ و گذشته‌شان، آثاری را جعل می‌کنند، تاکنون آثار اسلامی زیادی در مکه و مدینه تخریب شده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، سازمان حج و زیارت ایران و دستگاه‌های ذی‌ربط را به انجام کار، ابتکار و تماس با مسئولان حج در دیگر کشورهای اسلامی برای جلوگیری از تخریب بقایای آثار اسلامی موظف کردند.