اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۰ ۱۶:۳۲ Asia/Dushanbe
  • مرجع عالی‌قدر شیعیان بر حمایت کشورهای مسلمان و جامعه جهانی از ملت بی‌پناه افغانستان تاکید کرد
    مرجع عالی‌قدر شیعیان بر حمایت کشورهای مسلمان و جامعه جهانی از ملت بی‌پناه افغانستان تاکید کرد

مرجع عالی‌قدر شیعیان در عراق با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله تروریستی اخیر به یک مدرسه دخترانه در کابل، از کشورهای جهان خواست تا اجازه ندهند نقشه شومی که بدخواهان برای آینده افغانستان کشیده‌اند، اجرا شود.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از خبرگزاری فارس، آیت‌الله «سید علی سیستانی» مرجع عالی‌قدر شیعیان در عراق، با انتشار بیانیه‌ای حمله تروریستی به مدرسه سیدالشهدای کابل را به شدت محکوم کرد و به ملت مظلوم افغانستان و بازماندگان خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت.

در این بیانیه آمده است: جنایت هولناکی که در ماه مبارک رمضان عده زیادی از دختران دانش‌آموز مدرسه سیدالشهدای کابل را به خاک و خون کشانید و شهادت ده‌ها تن و زخمی شدن شمار بیشتری را در پی داشت دل هر انسان آزاده و باوجدانی را جریحه‌دار و آکنده از غم و اندوه می‌کند.

این بیانیه می‌افزاید: اگر چه سال‌هاست که غیرنظامیان بی‌پناه افغانستان هر از گاه یک‌بار مورد حملات وحشیانه گروه‌های افراطی و سنگدل واقع می‌شوند، ولی این جنایت در نوع خود کم‌نظیر و از جهاتی دردآورتر است.

آیت‌الله سیستانی با اشاره به شرایط دشوار کنونی کشور عزیز افغانستان و با توجه به احتمال قدرت گرفتن بیش از پیش گروه‌های تندرو و افراطی، اتحاد و همبستگی ملی میان همه اقوام و ملیت‌های این کشور و حمایت حکومت و رهبران ملی و دینی و بزرگان جامعه افغانستان از غیر نظامیان به‌خصوص اقلیت‌های قومی و مذهبی را در مقابل جنایت گروه‌های تروریستی خواستار شد. 

مرجع عالی‌قدر شیعیان همچنین بر حمایت کشورهای مسلمان و جامعه جهانی از ملت بی‌پناه افغانستان تاکید کرد.

عصر روز شنبه (8 می) سه انفجار پیاپی در نزدیکی دبیرستانی دخترانه در منطقه «دشت برچی» در شهر کابل رخ داد که بر اثر آن دهها نفر کشته و زخمی شدند.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه