جدی 02, 1398 13:01 Asia/Kabul
  • اشرف غنی: همه به اصول بازی احترام بگذارند و نتایج انتخابات را بپذیرند

رئیس جمهور افغانستان تاکید کرد که همه نامزدها و طرف های انتخاباتی باید نتایج را بپذیرند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد اشرف غنی»، رئیس جمهور افغانستان و نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور که بیش از ۵۰ درصد آرا را به خود اختصاص داده‌است، طی سخنانی تاکید کرد که همه نامزدها و طرف های انتخاباتی باید نتایج را بپذیرند.

وی در واکنش به سخنان عبدالله عبدالله که نتایج انتخابات را حاصل تقلب خوانده بود، اظهار داشت: «بازی اصول دارد، اصول را قوانین تعیین کرده‌است. اکنون زمان آن است که همه اصول بازی را بپذیریم و در روزهای آینده که کمیسیون محترم شکایات فیصله می‌کند، باز هم تیم ما قانونمند رفتار خواهد کرد و دیگران هم باید قانونمند رفتار کنند.»

رئیس جمهور افغانستان افزود: «دیگر کسی نمی تواند به زور تفنگ در افغانستان حکومت کند. تکرار می‌کنم که حکومت از میله تفنگ خواب و خیال است.»

گفتنی است که کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان روز گذشته (یکشنبه ۱ جدی/ دی ماه) نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری این کشور را پس از حدود سه ماه اعلام کرد.

بر این اساس، «اشرف غنى»، رئیس جمهور فعلی افغانستان با کسب ۹۲۳۸۶۳ رای معادل ۵۰.۶۴ درصد آرا برنده انتخابات این کشور است. البته این نتایج اولیه است و نتایج نهایی پس از بررسی شکایت های انتخاباتی اعلام می شود.

عبدالله عبدالله، رحمت الله نبیل و برخی دیگر از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اعلام کردند که این نتایج را نخواهند پذیرفت.

کلیدواژه