واکنش جامعه روحانیت و فرمانده ارشد جهادی در هرات در پی شهادت سردار سلیمانی
(last modified 1398-10-14T10:52:43+00:00 )
جدی 14, 1398 15:22 Asia/Kabul
  • واکنش جامعه روحانیت و فرمانده ارشد جهادی در هرات در پی شهادت سردار سلیمانی

جامعه روحانیت ولایت هرات و فرماندهان ارشد جهادی در این حوزه از کشور شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفته و تاکید کرده‌اند: حوادث ناگوار اینچنینی و خشونت بار در منطقه در پروگرام ثبات سازى و صلح در کشورها تأثیرات منفى خواهد داشت و جهان را نیز نا امن تر خواهد ساخت.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، جامعه روحانیت ولایت هرات و فرماندهان ارشد جهادی در این حوزه از کشور شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفته و تاکید کرده‌اند: حوادث ناگوار اینچنینی و خشونت بار در منطقه در پروگرام ثبات سازى وصلح در کشورها تأثیرات منفى خواهد داشت و جهان را نیز نا امن تر خواهد ساخت.

حجت‌الاسلام «رجب‌زاده» خطیب مسجد جامع صادقیه که در جمع صدها تن از شهروندان هرات سخنرانی‌ میکرد،شهادت این فرمانده را به همه مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان تسلیت گفت.

وی با اشاره بر اینکه دشمنان اسلام همواره در پی ضربه زدن به مسلمانان هستند، شهادت سردار سلیمانی را در برهه‌ی حساس کنونی باعث بیشتر شدن مشکلات در جوامع اسلامی دانست.

حجت‌الاسلام رجب زاده از شهدای حمله تروریستی که در عراق صورت گرفت به عنوان فرماندهانی یاد کرد که با اهدای خون پاکشان برای همه کسانیکه میخواهند آزاد زندگی کنند ، درس عزت و سربلندی داده‌اند.

خطیب نماز جمعه صادقیه ، سردار سلیمانی را الگوی مناسبی برای همه اقشار جامعه در کشورهای اسلامی دانست و گفت، ایشان در مسیر مقاومت اسلامی، در مسیر حیات مجدد اسلام و خدمت به جامعه اسلامی تلاش می‌کرد.

رجب‌زاده نگاهی به صدر اسلام و قضایای که تا کنون اتفاق افتاده‌استداشت و گفت: از آن زمان تا کنون رزمندگان پاکدلی وجود داشتند که با حضور در میادین نبرد برای اعتلای دین اسلام تلاش کردند و برای به ثمر نشستن نهال اسلام عزیز خون‌های پاکشان را اهدا کردند.

وی با تاکید بر اینکه راه سردار سلیمانی و سایر فرماندهان مقاومت اسلامی همواره پر رهرو خواهد بود، تصریح کرد، شهادت این فرمانده، جهاد و مقامت در برابر تجاوز و زورگویی را تقویت خواهد کرد.

در همین حال بمناسبت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی ، امیر محمد اسماعیل خان، رهبر جهادی در ولایت هرات نیز واکنش نشان داده و گفته‌است این فرمانده شهید در طول دوران جهاد و مقاومت مردم افغانستان، در برابر تهاجمات گوناگون به خصوص اشغال کشور توسط اتحاد شوروی، همواره از مبارزان و مجاهدان افغانستان حمایت به عمل آورده و از بذل هیچ تلاشی دریغ نکرد.
 

وی ضمن اینکه شهادت این راد مرد بزرگمنش و با متانت را به دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران، به خصوص به خانواده معظمش تسلیت گفت،از درگاه خدای تعالی برای این  شهید بزرگ علو درجات و برای بازماندگانش صبر جمیل استدعا کرد.

کلیدواژه