طالبان: بدون آزادی زندانیان در گفتگوهای صلح شرکت نمی‌کنیم؛‌ عملیات نظامی از سرگرفته می‌شود
(last modified 1398-12-12T14:38:03+00:00 )
حوت 12, 1398 19:08 Asia/Kabul
  • طالبان: بدون آزادی زندانیان در گفتگوهای صلح شرکت نمی‌کنیم؛‌ عملیات نظامی از سرگرفته می‌شود
    طالبان: بدون آزادی زندانیان در گفتگوهای صلح شرکت نمی‌کنیم؛‌ عملیات نظامی از سرگرفته می‌شود

سخنگوی طالبان با بیان اینکه عملیات نظامی به زودی آغاز می‌شود، گفت: تا زمانی که 5 هزار زندانی این گروه از بند رها نشوند،‌ در مذاکرات میان افغان‌ها شرکت نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سخنگوی طالبان در اظهاراتی که می‌توان آن را مانعی عمده برای پایان جنگ در افغانستان دانست، گفت: تا زمانی که 5 هزار زندانی این گروه از بند رها نشوند،‌ در مذاکرات میان افغان‌ها شرکت نخواهد کرد. 

 براساس قراردادی که آمریکا و طالبان امضا کردند قرار است 5 هزار زندانی این گروه برای اعتماد سازی از زندانهای دولت افغانستان آزاد شود. 

در این راستا، «ذبیح الله مجاهد» که در گفتگو با رویترز گفت: تا زمانی که زندانیان طالبان آزاد نشوند این گروه در مذاکرات بین الافغانی حضور نخواهد یافت. 

پیش از این ، «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان اعلام کرده است که آزادی زندانیان در اختیار آمریکا نبوده و این موضوع در صلاحیت دولت این کشور است. 

مجاهد تاکید کرد: طالبان آماده مذاکرات بین الافغانی است، اما تا زمانی که زندانیان آزاد نشوند،‌ نمایندگان این گروه در این گفتگوها حضور نخواهند یافت. 

وی تاکید کرد: اکثر زندان طالبان از سوی سربازان آمریکایی بازداشت و در حال حاضر در زندان دولت افغانستان در شرایط نامناسبی نگهداری می‌شوند.

سخنگوی طالبان در مورد ادامه جنگ خاطر نشان کرد: مردم افغانستان از کاهش خشونت خوشحال است، اما این به معنای این نیست که عملیات نظامی طالبان به سطح قبل از آغاز این طرح برنگردد. 

وی در پایان گفت: این احتمال وجود دارد که در یک ساعت آینده یا حتی چندین روز دیگر این عملیات آغاز شود. 

این در حالی است که مقامات آمریکا اعلام کردند که توافق این کشور با طالبان مشروط بوده و اگر طالبان به تعهدات خود عمل نکن، توافق اجرا نخواهد شد. 

کلیدواژه