مسدود شدن گذرگاه تورخم از طرف پاکستان برای جلوگیری از سرایت ویروس کرونا
(last modified 1398-12-24T11:09:09+00:00 )
حوت 24, 1398 15:39 Asia/Kabul
  • مسدود شدن گذرگاه تورخم از طرف پاکستان برای جلوگیری از سرایت ویروس کرونا
    مسدود شدن گذرگاه تورخم از طرف پاکستان برای جلوگیری از سرایت ویروس کرونا

حکومت پاکستان اعلام کرده است که برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا از تاریخ 26 حوت بشمول گذرگاه تورخم تمامی مرزهای خود را با افغانستان برای مدت دو هفته مسدود می کند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، رسانه های پاکستانی به نقل از حکومت پاکستان گفته اند بعد از گذشت ایام تعیین شده کمیته ی ویژه ای تشکیل شده از سوی حکومت برای جلوگیری ازویروس کرونا در مورد تمدید و بازشدن این گذرگاه تصمیم بعدی را اتخاذ خواهد نمود.

در این حال عطا الله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار تاکید کرد به انها نیز گفته شده است که حکومت پاکستان گذرگاه تورخم را در روز دوشنبه مسدود می نماید.

 در ابتدا گفته میشد که پاکستان این گذرگاه را به گونه یکطرفه مسدود مینماید اما سخنگوی والی ننگرهار میگوید حکومت پاکستان این راه ترانزیت را برای هر گونه رفت وامد مسافرین و ووسایط نقلیه مسدود می کند.

مسدود شدن گذرگاه تورخم نگرانی هایی را در بین شهروندان جلال اباد در خصوص بالا رفتن قیمت اقلام خوراکی که از پاکستان وارد میشود بر انگیخته است .

پاکستان گذرگاه سپین بولدک چمن را مدت نزدیک به یکماه قبل  مسدود نموده است و قراراست روز دوشنبه هم گذرگاه تورخم در ننگرهار گذرگاه نواپاس در کنر و همچنین گذرگاه غلام خان در ولایت خوست را نیز مسدود کند.

 

کلیدواژه