حمل 13, 1399 13:18 Asia/Kabul
  • شناسایی 22 مورد مثبت کرونا طی 24 ساعت گذشته؛ شمار مبتلایان در افغانستان به 196 تن رسید

وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در این کشور به ۱۹۶ و شمار جان‌باختگان به ۴ افزایش یافت.

وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در این کشور به ۱۹۶ و شمار جان‌باختگان به ۴ افزایش یافت.

به گفته این وزارت، ۲۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا شب گذشته (سه‌شنبه، ۱۲ حمل) در افغانستان ثبت شد و یک مرد ۷۰ساله که بیماری دیابت نیز داشت، در اثر بیماری کووید ۱۹ در هرات جان باخت.

پیش از این، دو تن در هرات و یک تن دیگر در بلخ در نتیجه بیماری کووید ۱۹ جان باخته‌ بودند.

۲۲ مورد مثبت جدید ابتلا به کرونا در ولایت‌های هرات (۱۲)، کابل (۶)، فراه (۱)، پکتیا (۱)، غزنی (۱) و بغلان (۱) ثبت شده‌اند.

در این میان پنج تن دیگر که به بیماری کووید ۱۹ مبتلا بودند، دوباره سلامتی خود را بازیافتند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان نسبت به کشورهای همسایه و جهان بسیار پایین است. احتمال دارد پایین بودن ظرفیت آزمایشگاه‌ها در افغانستان که امکان آزمایش برای شمار زیادی از مردم فراهم نیست، دلیل پایین بودن شمار بیماران کووید ۱۹ باشد.

وزیر بهداشت افغانستان روز دوشنبه گفت که ظرفیت آزمایشگاه‌های این کشور برای تشخیص ویروس کرونا تا به یک هزار در یک روز افزایش می‌یابد.

وی افزد که در حدود سه هفته پیش افغانستان تنها ظرفیت آزمایش ۱۰۰ رویداد ویروس کرونا را در ۲۴ ساعت داشت اما به گفته او با ایجاد آزمایشگاه‎ها درولایت‌های کابل، هرات و ننگرهار این ظرفیت به آزمایش ۳۰۰ تست جدید افزایش یافته است.

به گفتۀ او، به هر اندازه‌ای که ظرفیت افغانستان در تشخیص موارد ابتلا به ویروس کرونا بیشتر شود به همان اندازه سرعت درمان بیماران این بیماری بیشتر می‌شود.

شمار موارد ابتلای قطعی ثبت شده به ویروس کرونا در افغانستان به شرح زیر است:

هرات: ۱۴۳

کابل: ۱۶ (به همراه چهار سرباز خارجی)

فراه: ۶

سمنگان: ۴

نیمروز: ۵

لوگر: ۳

بلخ: ۳

زابل: ۲

غزنی: ۲

بدخشان: ۱

قندهار: ۳

ننگرهار: ۱

دایکندی: ۲

کاپیسا: ۱

بادغیس: ۱

سرپل: ۱

بغلان: ۱

پکتیکا: 1

کلیدواژه