سازمان جهانی بهداشت فردا 5 هزار کیت تشخیص کرونا به افغانستان ارسال می‌کند
(last modified 1399-01-31T13:51:46+00:00 )
حمل 31, 1399 18:21 Asia/Kabul
  • سازمان جهانی بهداشت فردا 5 هزار کیت تشخیص کرونا به افغانستان ارسال می‌کند

در پی تاخیر در تشخیص نتایج کووید ۱۹ مبنی بر کمبود کیت‌های استخراج «آر ان ای» در این کشور، نماینده‌ سازمان جهانی بهداشت در افغانستان اعلام کرد که قرار است فردا ۵۰۰۰ کیت استخراج آر ان ای فردا به افغانستان برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت بهداشت افغانستان با انتشار اطلاعیه‌ای از دیدار وزیر بهداشت با هیئت رهبری سازمان بهداشت جهانی خبر می‌دهد.

«فیروز الدین فیروز» وزیر بهداشت افغانستان امروز (یک‌شنبه ۳۱ حمل) در نشستی با «رک پپرکورن»، نماینده سازمان بهداشت جهانی در افغانستان و هیئت همراه‌اش دیدار و گفتگو کرد.

وزیر بهداشت افغانستان در این نشست چالش‌ها و نیازمندی‌های این وزارت را در قسمت مبارزه با ویروس کرونا، با نماینده‌ سازمان بهداشت جهانی در میان گذاشته و خواهان همکاری بیشتر این نهاد در این راستا شده است.

پپرکورن، نماینده‌ سازمان بهداشت جهان در این نشست با تاکید بر همکاری این سازمان در مبارزه با کرونا در افغانستان گفته است که فردا ۵۰۰۰ کیت استخراج آر ان‌ ای به افغانستان می‌رسد.

این در حالی است که شهروندان افغان از تاخیر در نتایج تشخیص بیماری کووید ۱۹ شکایت دارند. وزارت بهداشت افغانستان علت تاخیر در تشخیص را کمبود کیت‌های استخراج آر ان‌ ای می‌گوید.

براساس تازه‌ترین آمار وزارت بهداشت افغانستان، شمار مبتلایان به کویید ۱۹ در افغانستان به ۹۹۳ مورد رسیده است. تاکنون ۱۳۱ تن از این بیماران بهبود یافته و ۳۲ تن دیگر جان باخته‌اند.

کلیدواژه