عبدالله: طرفدار رسیدن به راه‌حلی معقول در سریع‌ترین زمان ممکن هستم
(last modified 1399-02-11T08:15:51+00:00 )
ثور 11, 1399 12:45 Asia/Kabul
  • عبدالله: طرفدار رسیدن به راه‌حلی معقول در سریع‌ترین زمان ممکن هستم

«عبدالله عبدالله» گفت که طرف‌دار رسیدن به یک راه حل «معقول و قابل و قبول» برای همه مردم افغانستان با هدف بیرون رفت از «بن‌بست» سیاسی در افغانستان در سریع‌ترین فرصت ممکن است.

به گزارش خبرگزاری فارس، «عبدالله عبدالله» که به عنوان «رییس جمهور دولت فراگیر» سوگند یاد کرده، گفت که طرف‌دار رسیدن به یک راه حل «معقول و قابل و قبول» برای همه مردم افغانستان با هدف بیرون رفت از بن‌بست سیاسی در افغانستان در سریع‌ترین فرصت ممکن است.

وی این مطلب را در یک گفت‌وگوی مشترک تلفنی با سفیران کشورهای اروپایی در کابل، مطرح کرده است.

به گفته عبدالله در گفت‌وگوی تلفنی که سفرای اتحادیه اروپا، آلمان، فرانسه، اسپانیا، فنلاند، هلند، سوئد، نروژ و جمهوری چک حضور داشتند، درباره‌ بُن‌بست سیاسی موجود در افغانستان و مذاکرات بین‌الافغانی برای تامین صلح پایدار گفت‌وگو شده است.

همچنین مبارزه مشترک با ویروس کرونا و جلوگیری از انتشار بیش‌تر آن در افغانستان از دیگر محورهای بحث عبدالله عبدالله با سفیران اروپایی در کابل بوده است.

عبدالله عبدالله که به عنوان رییس جمهور دولت فراگیر تحلیف به جای آورده است، در صفحه فیس‌بوکش نوشته است که جناح او طرف‌دار رسیدن به یک راه حل معقول و قابل قبول برای مردم افغانستان در زودترین فرصت ممکن است.

به گفته عبدالله عبدالله، با درنظرداشت منافع ملی افغانستان، مشکلات ناشی از ناامنی، شیوع ویروس کرونا، تشویش مردم افغانستان و همکاران بین‌المللی از ناحیه بُن‌بست سیاسی موجود، طرفدار رسیدن به یک راه سیاسی «معقول و قابل قبول» است.

در گفت‌وگوی عبدالله عبدالله با سفیران اروپایی، روی برقراری آتش‌بس فوری به احترام ماه رمضان نیز تأکید شده است.

کلیدواژه