فیروز: در صورت بی‌توجهی مردم به قرنطینه فاجعه انسانی در افغانستان رخ خواهد داد
(last modified 1399-02-31T13:50:04+00:00 )
ثور 31, 1399 18:20 Asia/Kabul
  • فیروز: در صورت بی‌توجهی مردم به قرنطینه فاجعه انسانی در افغانستان رخ خواهد داد
    فیروز: در صورت بی‌توجهی مردم به قرنطینه فاجعه انسانی در افغانستان رخ خواهد داد

«فیروزالدین فیروز»، وزیر صحت افغانستان، از مردم خواست که برای مبتلانشدن به ویروس کرونا، از دیدوبازدید عید خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، «فیروزالدین فیروز»، وزیر صحت افغانستان، که پس از چند روز «قرنطینه» خانگی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا، روز چهارشنبه، سی‌ویکم ثور، از بیمارستان افغان – ژاپن بازدید کرد، در سخنانی به مردم هشدار داد که اگر اصول قرنطینه را رعایت نکنند، در هفته‌های آینده فاجعه انسانی در این کشور رخ خواهد داد.

در چند روز گذشته شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان سیر صعودی داشته است و هم‌زمان محدودیت‌های رفت‌و‌آمد و قرنطینه نسبی که در پایتخت و در بسیاری از بزرگ‌شهرها وضع شده بود، از سوی مردم شکسته شده است.

فیروزالدین فیروز با اشاره به شکسته‌شدن قرنطینه در کابل و برخی از شهرهای دیگر گفت که افزایش شمار بیماران کووید – ۱۹ در افغانستان رابطه مستقیم با بی‌توجهی مردم دارد.

وی ضمن این‌که از مردم دعوت کرد که از بی‌توجهی در برابر ویروس کرونا دست بردارند و اصول قرنطینه را رعایت کنند، گفت که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا باید دیدوبازدیدهای عیدانه صورت نگیرد.

وزیر صحت عامه افغانستان به مردم توصیه کرد که فاصله‌گیری اجتماعی، توصیه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را که برای مبتلانشدن به کرونا حتمی است، به صورت جدی رعایت کنند.

فیروز پس از بررسی بیمارستان افغان – ژاپن با رسانه‌ها صحبت می‌کرد، کارکرد کارمندان این بیمارستان را قناعت‌بخش توصیف کرد.

وزیر صحت افغانستان همچنین از افزایش ظرفیت آزمایش‌ تثبیت کرونا در آزمایش‌گاه‌های این کشور خبر داد. او گفت که سطح آزمایش‌های تثبیت کرونا در یک شبانه‌روز به دو هزار مورد افزایش یافته است.

فیروزالدین فیروز تأکید کرد که در تلاش گسترش شمار آزمایش‌گاه‌های تثبیت کرونا در ولایت‌ها است و به منابع نیز دسترسی پیدا کرده است.

فیروزالدین فیروز گفت که برخی از چالش‌ها در آزمایشگاه مرکزی وجود دارد که با شناسایی عاملان آن، این چالش‌ها رفع خواهد شد.

شمار بیماران کووید -۱۹ در افغانستان به هشت هزار و ۱۴۵ نفر رسیده است. قربانیان این ویروس در کشور، تاکنون به ۱۸۷ تن می‌رسد. تاکنون ۹۳۰ بیمار کووید – ۱۹ در کشور بهبود یافته‌اند.

کلیدواژه