اسد 03, 1399 13:00 Asia/Kabul
  • بازدید «هیات مشترک ایران و افغانستان» از پیشرفت در ساخت راه آهن هرات_خواف

سخنگوی والی هرات گفت: صبح امروز(جمعه) هیات مشترک ایران و افغانستان در مرز اسلام قلعه و در منطقه احداث پروژه خط آهن در خاک افغانستان حضور یافته و از روند کار و پیشرفت این طرح بازدید کردند.

«جیلانی فرهاد» سخنگوی والی هرات در گفتگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس گفت: صبح امروز(جمعه) هیات مشترک ایران و افغانستان در مرز اسلام قلعه و در منطقه احداث پروژه خط آهن در خاک افغانستان حضور یافته و از روند کار و پیشرفت این طرح بازدید کردند.

وی افزود: در این بازدید گزارش پیشرفت کار ساخت خط آهن هرات – خواف و  آمادگی برای افتتاح این پروژه مهم اقتصادی و ملی به والی هرات ارائه شد.

فرهاد به دستور رئیس جمهور افغانستان برای تسریع روند ساخت و تکمیل کردن راه اهن اشاره کرد و گفت:  اهمیت این پروژه در بهبود وضعیت اقتصادی، ترانزیتی و حمل و نقل و اقتصاد افغانستان ضرورت تسریع در افتتاح آن را برجسته می‌کند. 

به گزارش فارس، والی هرات را سرکنسول ایران و معاون ساخت و توسعه راه آهن ایران همراهی کرده و هیات همراه از روند ساخت و تجهیز کردن ایستگاه های روزنک، ایستگاه غوریان و آخرین ایستگاه در منطقه چاه سرخ نزدیک به مرز مشترک میان ایران و افغانستان بازدید کردند.

کلیدواژه