واکنش تهران به آزادی زندانیان طالبان؛ ایران در کنار دولت و مردم افغانستان ایستاده است
(last modified 1399-05-20T13:46:05+00:00 )
اسد 20, 1399 18:16 Asia/Kabul
  • واکنش تهران به آزادی زندانیان طالبان؛ ایران در کنار دولت و مردم افغانستان ایستاده است
    واکنش تهران به آزادی زندانیان طالبان؛ ایران در کنار دولت و مردم افغانستان ایستاده است

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: آنچه در افغانستان رخ می‌دهد و توافق بین دولت افغانستان و طالبان، مسئله داخلی این کشور است. ایران اعلام کرده به بازگشت صلح، ثبات و امنیت کمک کرده و در کنار دولت و ملت افغانستان خواهد ایستاد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در نشست خبری با حضور خبرنگاران به تشریح آخرین تحولات در عرصه سیاست خارجی پرداخت و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

موسوی  درباره آزاد شدن ۴۰۰ زندانی خطرناک طالبان نیز بیان کرد: آنچه در افغانستان رخ می‌دهد و توافق بین دولت افغانستان و طالبان، این مسئله داخلی در افغانستان است.

جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده از هر اقدام، روند و واقعه‌ای که به بازگشت صلح، ثبات و امنیت در افغانستان کمک کند و گفت‌وگوهای بین الافغانی با محوریت دولت افغانستان شروع بشود، حمایت می‌کند و در کنار دولت و ملت افغانستان خواهد ایستاد و اگر این گفت‌وگوها و تبادل زندانی‌ها را به نفع کشور خودشان و ثبات در کشورشان تشخیص دهند، جمهوری اسلامی ایران منعی نمی‌بیند و دخالتی ندارد و ممکن است از این تحولات که روند را به سمت مثبت‌ شدن پیش ببرد، حمایت کند.

کلیدواژه