کشته و زخمی شدن 30 تن از افراد گروه طالبان در درگیری با ارتش افغانستان
(last modified 1399-06-20T04:35:39+00:00 )
سنبله 20, 1399 09:05 Asia/Kabul
  • کشته و زخمی شدن 30 تن از افراد گروه طالبان در درگیری با ارتش افغانستان

تعداد ۳۰ تن از اعضای گروه طالبان در درگیری با نیروهای امنیتی افغانستان در ولایات بلخ و فاریاب کشته و خمی شدند

به گزارش خبرنگار رادیو دری  قول اردوی ۲۰۹ شاهین در شمال افغانستان بانشر خبر نامه ای اعلام کرد که در چند رویداد امنیتی که در ولایات بلخ وفاریاب رخداده تلفات قابل توجهی به گروه تروریستی طالبان وارد آمده است .

خبرنامه به نقل از محمد حنیف رضایی سخنگوی مطبوعاتی این قول اردو نوشته است در یکی از  حملات نیروهای امنیتی که در روستای تیمورک ولسوالی چهاربولک ولایت بلخ بوقوع پیوست  ۷ تن از اعضای گروه طالبان کشته و دوتن دیگرشان زخمی شده اند .

خبرنامه همچنان افزوده که در یک در گیری مسلحانه دیگر  که در روستای های باغ پهلوان و ارزگانی ولسوالی های شولگره و چمتال ولایت بلخ بین سربازان دولتی افغان و افراد گروه طالبان بوقوع پیوسته ۶ تن از شبهه نظامیان طالبان به هلاکت رسیده اند .

خبر نامه قول اردوی ۲۰۹ شاهین همچنان از کشته شدن ۱۰ تن از افراد طالبان در ولسوالی بلخ استان بلخ خبر داده است .در خبر نامه منتشره گفته شده که این افراد طالبان زمانی از سوی نظامیان افغان از پا در آمده اند که طرح یک حمله تهاجمی را به پسته های امنیتی داشتند .گفته شده که در این درگیری های  نظامیان افغان از حمایت نیروی هوایی نیز برخوردار بودند.

.نظامیان افغانستان در شمال این کشور گفته اند که در یک درگیری مسلحانه که با افراد طالبان در روستای کوسه قلعه ولسوالی خواجه سبز پوش ولایت فاریاب داشته اند گروه طالبان متحمل تلفاتی گردیده اند.در این در گیری که روز گذشته بوقوع پیوست ۲ تن از افراد طالبان کشته و ۳ تن دیگرشان زخمی شده اند .

به گفته مقامات در قول اردوی ۲۰۹ شاهین رویداد های ذکر شده در ۲۴ ساعت گذشته اتفاق افتاده است .

کلیدواژه