نگرانی مردم از حضور افراد مسلح وابسته به گروه های تروریستی در غور‎+صوت
(last modified 1399-08-22T06:09:36+00:00 )
عقرب 22, 1399 10:39 Asia/Kabul

رهبران قومی در ولایت غور در غرب افغانستان وضعیت امنیتی این ولایت را نابسامان تعریف می‌کنند و می‌گویند پولیس با عاملین جرم‌های جنایی و افراد زورمند برخورد جدی ندارد.

به گزارش خبرنگار رادیودری، رهبران قومی در ولایت غور تاکید دارند: شهروندان این ولایت بر علاوه حملات مستقیم طالبان از ترور‌های هدفمندانه و سرقت‌های مسلحانه هم رنج می‌برند.”

بنا به گفته آنان، افراد زورمند که “نان از نوک تفنگ” به دست می‌آورند به راحتی این چنین حملات را سازماندهی می‌کنند و روال زندگی را برای مردم بی بضاعت غیر قابل تحمل می‌سازند.

متنفذین محلی علت اصلی قدرتمند شدن این چنین افراد را نبود برنامه و پالیسی مشخص مسئولان محلی غور در راستای مبارزه با افراد مسلح غیر مسئول میدانند.

آنان خاطرنشان کردند: افراد زورمند حتی از دولت هیچ هراسی ندارند و به راحتی هر کاری که دوست داشته باشند  را به میل دل شان انجام می‌دهند.

رهبران قومی در غور تصریح کردند: تا زمان که در مقابل این چنین افراد دولت “سر تسلیم” فرود آورد، روند ناامنی و زورگویی در ولایت غور ادامه خواهد داشت.

در همین حال سمیع نژاد سرپرست مطبوعات فرماندهی پولیس غور می‌گوید: “از طرح‌ها و برنامه‌های اساسی نیروهای امنیتی غور این است که با عاملین جرم‌های جنایی مبارزه جدی و همه جانبه انجام دهند.

او می‌گوید گراف ترور‌های هدفمند و سرقت‌های مسلحانه در ولایت غور در سال روان در پایین ترین حد قرار دارد که این امر نشان دهنده تلاش نیروهای امنیتی در راستای خلق امنیت برای مردم می‌باشد.

گزارش محمدی خبرنگار رادیودری:

کلیدواژه