کشته و زخمی شدن تعداد ۶۵ تن از افراد گروه طالبان در ولایات فاریاب و بلخ + صوت
(last modified 1399-08-30T09:15:07+00:00 )
عقرب 30, 1399 13:45 Asia/Kabul

نیرو های ارتش ملی افغانستان در شمال این کشور از کشته و زخمی شدن تعداد ۶۵ تن از افراد گروه طالبان در ولایات فاریاب و بلخ خبر داده اند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، محمد حنیف رضایی سخنگوی مطبوعاتی قول اردوی ۲۰۹ شاهین می گوید که سربازان دولتی افغانستان در درگیری های جدا گانه نظامی که با دهشت افکنان گروه طالبان داشته اند تلفات قابل توجهی را براین گروه وارد نموده اند .

به گفته رضایی در یک حمله هوایی که بالای محل تجمع گروه طالبان در ولسوالی قیصار ولایت فاریاب صورت گرفته است ۱۵ تن از شبه نظامیان طالبان به هلاکت رسیده و ۱۹ تن دیگر شان زخمی شده اند.

رضائی افزوده که این اقدام نظامی علیه گروه طالبان زمانی صورت گرفت که افراد این گروه برای انجام یک حمله گسترده نظامی بالای نیروهای امنیتی افِغان در روستاهای کوهی و سرآسیاب ولسوالی قیصار آمادگی می گرفتند .

به گفته رضایی در این حمله هوائی دو مرکز تجمع گروه طالبان با مقادیری از سلاح و مهمات شان منهدم گردیده است.

رضایی یاد آور شد که در یک در گیری دیگر که شب گذشته و در قرمقل یک دیگر از ولسوالی های ولایت فاریاب میان نظامیان افغان و افراد وابسته به گروه تروریستی طالبان رخداده است ۶ تن از مخالفان مسلح دولت کشته و ۵ تن دیگرشان زخمی شده اند .

سخنگوی مطبوعاتی قول اردوی ۲۰۹ شاهین همچنان از کشته و زخمی شدن تعداد ۲۰ تن دیگر از  گروه طالبان در ولایت بلخ خبر داده است.

به گفته رضایی در درگیری که میان نیروهای امنیتی و مخالفان مسلح دولت در مربوطات ولسوالی دولت آباد ولایت بلخ رخداده ۱۴ تن از مخالفان مسلح دولت به هلاکت رسیده و ۶ تن دیگر شان زخمی شده اند. 

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان حیدری موجود است.

کلیدواژه