حمل 09, 1400 13:43 Asia/Kabul
  • بلینکن: آمریکا و ناتو در هماهنگی با یکدیگر از افغانستان خارج می‌شوند
    بلینکن: آمریکا و ناتو در هماهنگی با یکدیگر از افغانستان خارج می‌شوند

وزیر خارجه آمریکا گفت ناتو و واشنگتن این موضوع را به صراحت اعلام کردند که در کنار یکدیگر وارد افغانستان شده و برای خروج از این کشور نیز در هماهنگی با یکدیگر تصمیم خواهند گرفت.

به گزارش رادیو دری به نقل از فارس،بلینکن، وزیر خارجه آمریکا افزود: ناتو و آمریکا این موضوع را به صراحت اعلام کردند که در کنار یکدیگر وارد افغانستان شده و برای خروج از این کشور نیز در هماهنگی با یکدیگر تصمیم خواهند گرفت. 

وی تصریح کرد: در حال حاضر آنچه ما بروی آن متمرکز شده‌ایم اول ماه می/11 ثور و زمان خروج براساس توافق نامه آمریکا و طالبان است و تصمیم برای بازنگری این توافق برای شنیدن صحبت‌ها و نظرات متحدان ما در این زمینه است. 

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: در حال حاضر تعداد نظامیان اروپا در افغانستان از نیروهای آمریکایی بیشتر بوده و آنها سرمایه گذاری در این ماموریت کرده و از آغاز این جنگ شانه به شانه در کنار ما قرار داشتند. 

بلینکن در پایان تاکید کرد که بسیار مهم است که اقدامات دیپلماتیک برای یافتن راه حل سیاسی در افغانستان تسریع شود و در نهایت همه می دانند که این بحران راه نظامی ندارد. 

پیش از این رئیس جمهور آمریکا در اولین کنفرانس خود اعلام کرده بود که خروج نظامیان این کشور به دلایل فنی در زمان تعیین شده امکانپذیر نیست، موضوعی که با واکنش طالبان مواجه شد و این گروه تاکید کرد که در صورت عدم خروج نظامیان خارجی جنگ از سر گرفته خواهد شد. 

کلیدواژه