ثور 15, 1400 08:31 Asia/Kabul
  • اشرف غنی: صلح نهایی در افغانستان پس از خروج نیروهای خارجی محقق می شود
    اشرف غنی: صلح نهایی در افغانستان پس از خروج نیروهای خارجی محقق می شود

رئیس جمهور افغانستان گفت: با خروج نیروهای خارجی، پاکستان دیگر فرصت باج‌گیری از آمریکا بر سر حضور نیروهای بین المللی در افغانستان را ندارد.

به گزارش رادیودری، رئیس جمهوری افغانستان روز سه شنبه در دیدار با گروهی از زنان افغانستان درباره صلح در افغانستان و خروج نیروهای خارجی از این کشور گفت که پس از خروج نیروهای خارجی،  پاکستان دیگر فرصت باجگیری از آمریکا را از دست می دهد و آنها باید بین دوستی و دشمنی با دولت و ملت افغانستان یکی را انتخاب کنند و در این رابطه مذاکرات جدی با پاکستان صورت خواهد گرفت.

وی افزود که پس از این در روند صلح افغانستان، طرف اصلی دولت خواهد بود و در نشست های صلح نه به عنوان مهمان بلکه به عنوان صاحب اصلی صلح حضور خواهد داشت و تصمیم خواهد گرفت و خروج نیروهای بین المللی از افغانستان حاکمیت ملی را تقویت کرده است.

رئیس جمهوری افغانستان گفت که تصمیم اصلی درخصوص صلح در داخل افغانستان گرفته می شود و این تصمیم نهایی را ملت افغانستان می گیرد.

اشرف غنی به زنان این کشور اطمینان داد که آنها صدای رسای خود را دارند و هیچ کسی دیگر برسر حقوق زنان در افغانستان معامله نخواهد کرد.

این سخنان رئیس جمهوری افغانستان در حالی مطرح می شود که گفت وگوهای صلح متوقف شده و طالبان از حضور در نشست استانبول ترکیه خودداری کرده است و اکنون آمریکا در تلاش است تا این گروه را متقاعد کند تا در این نشست پس از ماه رمضان حضور یابد.

کلیدواژه