نبردهای سنگین نیروهای ارتش و طالبان در ولسوالی های اوبه و شیندند+صوت
(last modified 1400-02-18T10:04:59+00:00 )
ثور 18, 1400 14:34 Asia/Kabul

مقامات امنیتی در غرب افغانستان از کشته شدن ۱۲ تن از طالبان مسلح در نبردهای جاری در ولسوالی های شرقی هرات خبر داده و تاکید کردند، طالبان توان مقابله با نیروهای دفاعی و امنیتی را ندارند و محکوم به شکست هستند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، شب گذشته در یک عملیات نظامی نیروهای ارتش در بازار ولسوالی اوبه  در 90 کیلومتری شرق هرات  دستکم  12 تن از مخالفان مسلح دولت کشته شدند.

فرماندهی نیروهای ارتش در هرات با انتشار خبرنامه گفته است: اجساد مخالفان مسلح دولت در بازار ولسوالی، باقی مانده و این گروه از مردم خواسته است که اجساد شان را به محل حضور نیروهای طالبان انتقال دهند اما شهروندان ولسوالی اوبه این خواست طالبان را نپذیرفتند.

در خبرنامه از تلفات نیروهای ارتش در این درگیری چیزی گفته نشده است و در مقابل  گروه طالبان هم در مورد این خبر واکنشی نشان نداده است.

در همین حال از ولسوالی شیندند در جنوب ولایت هرات نیز خبر می رسد که در درگیری بین نیروهای امنیتی و طالبان در این ولسوالی 8 تن از اعضای این گروه کشته و یک فرمانده مشهورشان هم زخمی شده است.

پایگاه ارتش در خبرنامه‌ای اعلام کرده  که در جریان درگیری در ولسوالی شیندند ولایت هرات ، این تلفات بر طالبان وارد شده و 3 تن دیگر هم جراحت برداشتند.

در خبرنامه آمده که در یک حمله هوایی در این ولسوالی که بر اثر آن یک پایگاه  طالبان، منهدم شده است، دستکم  5 تن از افراد وابسته به طالبان  کشته شدند.

فرماندهی ارتش در غرب افغانستان هم چنان گفته است طالبان در این قرارگاه، طرح حمله بر تاسیسات نظامی و دولتی را سازماندهی می کردند و به محلی برای تجمع آنان تبدیل شده بود.

گروه طالبان اما  تاکنون در خصوص پخش این خبرنامه از سوی پایگاه 207 ارتش در هرات واکنشی نشان ندادند.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش محمدی از هرات:

کلیدواژه