ثور 18, 1400 16:47 Asia/Kabul
  • کشته و زخمی شدن حدود ۱۶۰۰ کودک در افغانستان توسط آمریکا و ناتو
    کشته و زخمی شدن حدود ۱۶۰۰ کودک در افغانستان توسط آمریکا و ناتو

موسسه «اقدام در خصوص خشونت مسلحانه» اعلام کرد، حدود ۱۶۰۰ کودک در افغانستان در پنج سال گذشته براثر حملات هوایی آمریکا و ناتو، کشته یا زخمی شده اند.

به گزارش رادیو دری، پایگاه اینترنتی آنتی وار اعلام کرد، در این گزارش، اطلاعاتی که پیشتر سازمان ملل متحد منتشر کرده بود بررسی و مشخص شده که بین سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ میلادی در افغانستان 3977 غیرنظامی در حملات هوایی کشته یا زخمی شده اند و از این تعداد، ۱۵۹۸ نفر کودک بوده اند که ۷۸۵ نفر کشته و ۸۱۳ نفر زخمی شدند.
این گزارش افزود، بیش از ۵۰ درصد از کشته و زخمی های غیرنظامیان در افغانستان به سبب حملات آمریکا و شرکای ائتلافی اش در ناتو بوده و بقیه کشته و زخمی ها نیز با همراهی نیروی های تروریست آمریکایی تقویت شده است.
طبق این گزارش، تعداد بمب هایی که آمریکا از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ میلادی در افغانستان استفاده کرده، نسبت به سال ۲۰۱۱ زمان اوج فرو ریختن بمب های آمریکا، افزایش نشان میدهد. نیروی هوایی آمریکا سال ۲۰۱۹ مسئول کشته و زخمی شدن بیش از دو سوم کودکان افغان در همه حملات هوایی بوده است.
دانشگاه براون، در برنامه خود موسوم به «هزینه های پروژه جنگ» که سال گذشته انجام داد، اعلام کرد تعداد کشته و زخمی های غیرنظامیان در حملات هوایی آمریکا به سبب کاهش قوانین درگیری از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹، ۳۳۰ درصد افزایش داشته است .

کلیدواژه