کشته و زخمی شدن بیش از صد تن از افراد طالبان در ولایت ننگرهار
(last modified 1400-03-13T02:47:55+00:00 )
جوزا 13, 1400 07:17 Asia/Kabul
  • کشته و زخمی شدن بیش از صد تن از افراد طالبان در ولایت ننگرهار
    کشته و زخمی شدن بیش از صد تن از افراد طالبان در ولایت ننگرهار

مسولان در ولایت ننگرهار از کشته ومجروح شدن بیش از یکصد تن طالبان مسلح در ولایت ننگرهار خبر دادند.

به گزارش رادیو دری، عطا الله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار میگوید در حملات هوایی و توپخانه ای نیروهای امنیتی در ولسوالی های پچیراگام و ده بالای این ولایت ظرف بیست و چهار ساعت گذشته ۹۲ تن از طالبان مسلح کشته شده و ۲۴ تن دیگر زخمی شده اند.

به گفته ای سخنگوی والی ننگرهار در بین کشته و مجروحان بیشتر اتباع پاکستانی حضور دارند که سه تن آنان به نامهای انصارالله اورکزی ، سپینی و یوسفی از فرماندهان مشهور طالبان پاکستانی بودند .

سخنگوی والی ننگرهار گفت: آمادگی ها برای باز پس گیری مناطق از دست رفته در ولسوالی های پچیراگام و ده بالا گرفته شده و به زودی عملیات متقابل نیروهای امنیتی در این ولسوالی ها آغاز خواهد شد. 

در این حال روز گذشته طالبان با راه انداختن حملات گسترده گروهی بر پوسته های امنیتی در ولسوالی های پچیرگام و ده بالای ولایت ننگرهار از کشته و مجروح شدن نزدیک به یکصد تن از نیروهای امنیتی و تصرف سیزده پاسگاه امنیتی با چند عراده وسایط نوع رنجر و مقادیر زیاد سلاح و مهمات در ولسوالی های سرخرود پچیراگام و ده بالای ولایت ننگرهارمدعی شده بودند . اما اداره ولایتی ننگرهار تا کنون در مورد تلفات وارده به نیروهای امنیتی به رسانه های خبري چیزی نگفته است.

این در حالی است که اجساد بیست و شش تن از نیروهای امنیتی کشته شده که نزد طالبان در ولسوالی ده بالا قرار داشت از سوی پرسنل اداره هلال احمر به شفاخانه مرکزی شهر جلال آباد انتفال داده شد. 

 

شدت جنگ از سوی طالبان؛ از دلایل حملات هوایی امریکا به مواضع طالبان در جنوب افغانستان

کلیدواژه