استاد دانشگاه کابل در گفتگو با خبرنگار رادیو دری : افشای اسامی فاسدان اقتصادی کار رئیس جمهور نیست
(last modified 1395-08-19T06:06:12+00:00 )
عقرب 19, 1395 10:36 Asia/Kabul

عزیزالله بختیاری موضوع بحث افشای اسامی فسادزدگان را از سوی شخص اول مملکت کار صحیحی نمیداند و معتقد است دولت این موضوع را باید به دست موسسات تحقیقاتی و نهادهای قضایی بسپارد.

عزیزالله بختیاری جامعه شناس و استاد دانشگاه در کابل درباره اظهارات اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در خصوص افشای فساد برخی مقامات افغان در گفتگو با خبرنگار رادیو دری گفت:
در افغانستان متاسفانه فساد بسیار زیاد است و همواره در آماری که از سوی سازمانهای معتبر بین المللی منتشر میشود افغانستان در زمره کشورهایی است که بیشترین فساد مالی در آن رخ میدهد.
وی در ارتباط با درخواست رئیس جمهور افغانستان از شرکتهای خصوصی به ویژه شرکتهای ساختمان سازی در افغانستان برای افشای فساد اقتصادی برخی افراد و مقامات گفت، آقای غنی میخواهد به نوعی مسوولیت را از دوش خود برداشته و بر دوش مردم بیاندازد در حالیکه این موضوعی آشکار است و تقریبا همه میدانند در این کشور چه کسانی دستشان به فساد اقتصادی آلوده است.
وی افزود متاسفانه شاهد این بوده ایم که آقای غنی افرادی که در دولت پیشین بیشترین حجم فساد اقتصادی را مرتکب شده اند را در کنار خود قرار داده و با آنان همکاری میکند.
این استاد دانشگاه کابل درباره تاثیر افشای نام دانه درشتها در زمینه فساد اقتصادی از سوی رئیس جمهور برای جلوگیری از این معضل بزرگ در افغانستان گفت،موضوع بحث افشای اسامی فسادزدگان از سوی شخص اول مملکت کار صحیحی نمیتواند باشد و دولت این موضوع را باید به دست موسسات تحقیقاتی و نهادهای قضایی بسپارد و بعد از اعلام نتایج ، دولت آنان را مواخذه کند.
این جامعه شناس افغان راه حل جلوگیری از این معضل اجتماعی را جدیت و فاطعیت دولت در تصویب قوانینی دانست که خلاءهای موجود برای سوءاستفاده کنندگان را پر کرده و بر آن نظارت کند و سپس در ادامه برخورد جدی و قاطعانه دستگاه قضایی میتواند فساد اقتصادی در افغانستان را کاهش دهد.
شرح این مصاحبه در گزارش همکارمان ذبیح فریشی موجود است.